kertész lesek

Trattoria Serafina

  • kertész lesek
  • 2022. szeptember 7.

Gasztro

A kelenföldi Bikás park a 4-es metró megnyitása után vált közismertté.

Nevét a szánkózódomb tetején álló Kiss István-szoborról kapta, amely a Monda címet viseli. Három bronzbika áll egymásnak háttal, háromszöget formázva. Az egyiknek Nap, a másiknak Hold, a harmadiknak csillag ragyog a szarva közt. Ha abból indulunk ki, hogy a szobrot 1980-ban avatták fel, három évvel korábban az Omega együttes Időrabló című lemezén pedig azt énekelte Kóbor János, hogy „napot hoztam, csillagot” összefüggést is kereshetnénk az űr-rock és a szocializmus egyik kedvenc szobrászművésze között… De szó sincs erről, Kiss már a hatvanas években tervezett hasonlót.

A park azonban nemcsak a szoborcsoport, és a sci-fibe illő metróállomás-lejáró miatt figyelemre méltó. Kis túlzással a tömegsport Mekkájának is nevezhetnénk, hiszen futópályája és nyilvános szabadtéri „konditerme” mellett még egy kisebb sporttelep is van itt tenisz- és kézilabdapályákkal. A hagyományoknak megfelelően a vendéglátóipari egység sem hiányozhat, de sokkal nagyobb kapacitással működik, mint a megszokott sportbüfék. A zárt teraszos, tágas étterem a 2010-es években afféle divatos „sportpubként” várta a meccsközvetítésekre összegyűlő baráti társaságokat. A Bikás Pubot 2015-ben felkerestük mi is, nem voltunk túlzottan elalélva, így azon sem lepődünk meg, hogy ma már Trattoria Serafinának nevezik, és leginkább a pizzáira büszke. Azért biztosra mennek, a szokásos olasz fogások mellett van „hazai ízek” elnevezésű fejezet is az étlapon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.