Benzinár: újra napirenden a kormányzati beavatkozás

  • 2023. szeptember 22.

Gazdaság

A cél eltüntetni a nem indokolt áremeléseket, nyilatkozta a gazdaságfejlesztési miniszter.

Az egri Közgazdász Vándorgyűlésen Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter úgy nyilatkozott, hogy a kormány vizsgálja az üzemanyagárakat, és ha talál indokolatlanul túlárazott komponenseket benne, akkor beavatkozik – tudósít a Telex.hu.

Nagy a Portfoliónak az előadása előtt arról is beszélt, hogy a benzinárstop eltörlése óta „bő harminc százalékos az áramelés”, és a világpiaci változások, a különböző olajárak közötti különbség és a tranzitdíj növekedése miatt

újra a kormány napirendjén van az üzemanyagár.

Nagy szerint a cél eltüntetni a nem indokolt áremeléseket, a jövedéki adó kérdését pedig majd októberben fogják tárgyalni.

A miniszter előadásában beszélt inflációról, gazdaságfejlesztésről, a magyar gazdaságot fogságban tartó három csapdáról is.

A benzinárstopot 2021 novemberében vezette be a kormány, hónapokkal az orosz–ukrán háború kezdete előtt. Az árstop garantálta a literenkénti 480 forintos hatósági üzemanyagárat, amíg tavaly decemberben meg nem szüntették. A Holtankoljak.hu péntek délutáni adatai szerint a 95-ös benzin átlagára jelenleg 659 forint literenként.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.