Orbán Ráhel drukkol, hogy talpon maradjunk

  • narancs.hu
  • 2022. november 5.

Gazdaság

Hiszen érzi, látja, tapasztalja ő is.

Az ODU gyerekbolt tulajdonosát és megálmodóját, a BDPST cégcsoport kreatívigazgatóját, a BDPST Concept ügyvezető igazgatóját, nem mellesleg a miniszterelnök saját lábon álló lányát, Orbán Ráhelt kérdezték a Republic Group podcastjában turisztikáról, márkaépítésről, a szektort érintő kihívásokról.

A műsorból, amit a 444 szemlézett, kiderült, Orbán Ráhel hosszú körmondatokban beszélt a BDPST Groupról, amely Tibocz István tulajdona, és megcsillogtatta a marketingben szerzett tudását is: „Az emberek vágynak a történetekre, és annál sikeresebb tud lenni egy épület, minél több mindent tud elmesélni magáról, a múltjáról, a jelenéről és a jövőjéről is.”

Szégyenkezés nélkül beszélt róla, hogy szereti azokat a projekteket, amikben kastélyokat és vállalatok székházait mentik meg – „sok esetben tényleg az összeomlástól.” Példaként a turai kastélyt hozta fel.

Az együttérző műsorvezető azt is megkérdezte a miniszterelnök lányától, aki egyben az ország 36. leggazdagabb emberének a felesége, hogy hogyan vészelték az át az elmúlt éveket, és aggódnak-e a jövő miatt.

„Érezzük, tapasztaltuk, látjuk” – jött a szenzibilis válasz. „És nagyon drukkolok mindenkinek, hogy tudjon talpon maradni, mert nehéz lesz.”

Eközben a kormány salátatörvénybe írta, hogy az államnak már csak utolsó sorban feladata, hogy az egyén szociális biztonságáról gondoskodjék.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.