Tévésorozat

A 104-es szoba

  • - svébis -
  • 2017. szeptember 24.

Interaktív

Pedig mennyire egyszerűnek tűnt ez az egész. Az oly klasszikus kliséből, mint egy motelszoba változó vendégei, nem kunszt antológiasorozatot készíteni. Ami kunszt, az a történet megfelelő adagolása e szűk keretek közt úgy térben, mint időben.

A térrel nincs is gond, a 104-es szoba klausztrofób miliője úgy alapozza epizódról epizódra a fullasztó hangulatot, hogy sokat nem kell már érte tenni. Innen már tulajdonképpen nyert ügye van a történeteknek, amelyek a maguk szürreális, tragikomikus hangulatukkal olyanok, mint David Lynch és Roald Dahl találkozása a táncasztalon. Vagy legalábbis nagyon olyanok akarnak lenni, csak valahogy mindig sikerül túlspilázni őket. Pedig már a Monty Python is bebizonyította, hogy nem kell feltétlenül csattanóval zárni egy jelenetet, de ha már muszáj, akkor az legyen erősebb, mint a huszonöt perces epizódok első húsz perce. Ez azonban a legkevésbé sikerül a sorozatot jegyző Duplass tesóknak. A képlet mindig azonos: vesznek egy szokatlan szitut, ami azonnal felkelti a néző figyelmét, aztán addig adagolják a feszültséget és az infót, míg végül bele nem torkollik valami banális végkifejletbe, ami pillanatok alatt gajra vágja az egészet. Pedig amíg eljutunk odáig, az kifejezetten izgalmas.

De ami még nagyobb gond, az az „amíg”, hol soknak, hol kevésnek tűnik ez a huszonöt perc. Hol az unalom bérli ki magának a 104-es szobát, hol pedig a kielégítetlen kíváncsiság. Ám a Room 104 még ezzel együtt is valahol ott van a Meghökkentő mesék és a Négy szoba környékén, csak pár emelettel lejjebb.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.