Rádió

Az elpusztíthatatlan

Reggeli rutin a „megújult” Sláger FM-en

Interaktív

Amikor bő két éve írtunk a Sláger FM-ről, a csatorna pontosan olyan érdektelen volt, mint amilyen most. De épp Geszti Péter készült nagy rádiós visszatérésére, s úgy tűnt, erre mégis érdemes figyelni. Tévedtünk. Geszti műsora (Geszti Péter Special – GPS) nem túl meggyőző reklámprodukció volt csupán, ami a Rapülők együttes „fergeteges” visszatérő koncertjét volt hivatott előkészíteni.

Most ilyen nagyszerű apropója nincs annak, hogy az adót szemlézzük, de a háttérben érdekes mozgások zajlottak az elmúlt hónapokban.

A rádió már két éve is a legnépszerűbb budapesti csatornák közé tartozott a maga 150 ezer feletti napi hallgatóságával; de az év elején meg is újult. „A jelek szerint holnaptól megújul a Sláger FM hangzó és vizuális arculata is. Az eddigi kék színvilágot felváltja a 90-es és 2000-es évek zenei világához jobban illő türkiz, illetve hangsúlyosabb szerepet kap a rózsaszín” – olvastuk februárban. Miért is ne hívhatnánk ezt megújulásnak?

Ugyanekkor persze azt is olvastuk: „Csak annyi változás lesz, hogy a hallgatóknak az FM 95,8-ra kell állítaniuk a rádióikat, és ha ezt megteszik, akkor ugyanazokat a zenéket, ugyanazokat a műsorokat és ugyanazokat a műsorvezetőket hallhatják, amelyeket, akiket megszokhattak, megszerettek. Ráadásul ezen a frekvencián kétszer annyi hallgatót, 2,5 millió embert érünk el.” Ezt már Ürge Dezső nyilatkozta, a rádiót kezelő TriMedia Sales House Kft. kereskedelmi vezetője, magyarul a rádió főnöke, s ha nyilatkozatát jól értjük, úgy újul meg a csatorna, hogy nem változik semmi. Nem is csoda, hogy a Sláger FM-nek akkoriban nemcsak a közönséget, de a szakmai felügyeletet és a bulvársajtót is sikerült kicsit összezavarnia – a semmivel.

Tavaly novemberben kapott lábra a hír, hogy a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa úgy döntött, nem járul hozzá a csatorna frekvenciaengedélyének meghosszabbításához. Akkor a Sláger FM mellett a Music FM-et is elkaszálta az NMHH, s a közvélemény ezt úgy vette, azért, mert ez a két kereskedelmi adó még nem volt elég NER-kompatibilis. De a Sláger FM tulajdonosát, a román Radu Morart sem ejtették a fejére, gondolt egy merészet, és a már így is mindent túlélt brandet (hiszen a csatorna még a ’80-as években indult Juventus néven!) egy laza trükkel kimentette. Az Indexnek az üzletember akkor a következőképpen festette le a sztorit: „a Rock FM tulajdonosa megkereste, és megkérdezte tőle, hogy nem veheti-e bérbe a Sláger FM nevet és az ahhoz tartozó, védjegyoltalom alá eső dolgokat, mire Morar azt mondta, hogy dehogynem”. És kész, a Rock FM frekvenciáján február elejétől a Sláger FM szólt tovább a régi stábbal. Mindez akkor válik tök logikussá, ha hozzátesszük szintén az Index értesülését, miszerint „a Rock FM is Radu Morar tulajdona, és a jelenlegi tulaj, Tamássy Zsolt egy stróman”. Erre varrjon gombot az NMHH!

Most belehallgattunk a „megújult” Sláger FM reggeli műsorába (Sláger Reggel), hiszen minden hasonló csatornának a reggeli produkció a csúcsteljesítménye. Itt reggel 6-tól 10-ig Pordán Petra, Abaházi Csaba és „a két jómadár”, Bárdosi Sándor és Növényi Norbert adja a show-t. Nincs benne köszönet, igaz, meglepetés sem: erőltetetten röhögnek, érdektelen témákról hányják a szót kíméletlenül, néha beolvasnak egy-egy sms-t vagy felkonferálnak egy hallgatót, és így nyomják végig a végtelennek tűnő négyórás adásidőt. Amennyire utána tudtunk nézni, a Rock FM hallgatótáborának legnagyobb bánatára, viszont másik 150 ezer fáradt, kialvatlan budapesti örömére. Ezért már érdemes volt „váltani”.

Sláger Reggel, Sláger FM, június 7.

Figyelmébe ajánljuk