Tévétorrent

Empire

Interaktív

Zeneipari Dallas. Egy családi vállalkozás sűrű szappanban úszó története, átszőve a legalapvetőbb meseelemekkel és nyakon öntve rengeteg zenével. Utóbbi szerencsére azért nem musicalirányba tereli a műremeket, a zenei betétek teljesen szervesen épülnek a történetbe: a főszereplő egy zenei kiadó, így bőven van alkalom kon­certeket, stúdiófelvételeket vagy némi otthoni klimpírozást leadni. Nagyjából ebben is rejlik a sorozat népszerűségének kulcsa, mást ugyanis nem nagyon találtam, ami lekötheti a nézettségi adatok alapján igenis rengetegnek mondható követőt. Valóban számos saját tracket, a hip-hop stb. műfaj szeretői számára még élvezhetőnek is nevezhető dalt tud felmutatni a sorozat. Minden egyéb azonban tényleg nem múlja felül a Dallast. Az utcagyerekből hiperzenész vállalatigazgatóvá nőtt apuci titkolt betegsége miatt fiaira hagyná a vállalatot, a három királyfi pedig nekiáll küzdeni érte. Megjelenik az eddig lesittelt anyuci, aki túl sokat tud a kokainporral fedett indulásról, s ő is követeli a jussát. Ármány, botrány, gettó és kaviár, és annyi affektáló flegmázás, hogy néha azt hisszük, A kertvárosi gettó utódsorozatát nézzük. A történethez és a csomagolásához leginkább a három fivér figurája ad egy kis pluszt. Van egy szupertehetséges, csendes, meleg báty, egy bipoláris depressziós mene­dzser, aki viszont nem zenél, meg a túlsztárolt kiskamasz. Hármójuk kapcsolati hálójának elemezgetésében van némi potenciál. Az erre kevéssé fogékonyak hallgassák szimplán a tracklistet, az bőven elég.

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?