Tévésorozat

Itt és most

  • Szabó Ádám
  • 2018. április 29.

Interaktív

Mintha a Jóbarátokat áthelyezték volna New Yorkból Chicagóba: minden és mindenki egy kicsit szakadtabb és problémásabb, a figurák elvesztették all-american vibrálásukat. A fekete feketébb, a sérült sérültebb, a diszfunkcionális család meg még diszfunkcionálisabb.

Akad itt egy látványos, közhelyes kitörésekre hajlamos filozófus, róla akkor is Tim Robbinsra asszociálnánk, ha véletlenül nem ő játszaná; egy hozzá passzoló, iskolai tanács­adóként dolgozó feleség, akiről az az egyedüli említésre méltó, hogy Holly Hunter alakítja; na meg három, különböző kisebbségeket és sztereotípiákat megjelenítő, örökbe fogadott gyermekük. Van egy szem biológiai lánygyermek is a családban, aki legtöbbször maga sem tudja, mit keres ott, pedig Kevin Bacon lányára osztották a szerepet, tehát ilyen kérdéseknek fel sem kellene merülnie benne.

A nagy elődnek tekinthető Rólunk szól anno vállaltan startolt rá a legelemibb érzelmeinkre, és egy percig sem titkolta, hogy egyedül megríkatni akar, na meg megnevettetni, hogy aztán később még nagyobbat ríkathasson – és mindez sikerült is neki. Az Itt és most azonban görcsösen akar több lenni: valami titokzatos, valami misztikus, valami végzetszerű – csak már az alapoknál elvérzik, hiszen semmiféle érzelmet nem képes generálni, noha mindent a négyzetre emel. A muszlim szereplő fia meleg, a meleg srácról kiderül, hogy skizofrén, a lázadó kamasznak pedig muszáj nemi betegséget kapnia. Dráma persze egyik fordulathoz sem jár, mert egy nyitott szellemiségű családban a sorozat szerint az egyetlen bűn az átlagosság.

Az HBO műsorán

 



Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.