Tévé

Kebelbeli

Mokka

Interaktív

Réges-régen, a békebeli jó világban, úgy mesélik, maga volt a vérforraló erotika, ha egy női váll vagy boka közszemlére tétetett. Azóta persze jócskán megemelkedett a villantási ingerküszöb, így annál meglepőbbnek tűnhet, hogy a Tv2 rendszerint nem másra alapozza reggeli műsorának publicitását, mint – a dekoltázsra.

A hetente legalább egyszer okvetlenül kijátszott eljárás forgatókönyve egyszerű, és a jelek szerint nem tűr változtatást: a műsorvezető páros női tagja látványosan mély dekoltázzsal jelenik meg a stúdióban, kollégája és/vagy valamelyik csatornaközeli sztárvendége az egekig magasztalja ezt a vizuális élményt, amely azután megfutja egynapos körútját a netes és nyomtatott bulvársajtóban. Múlt csütörtökön, születésnapján éppen Demcsák Zsuzsa volt a soros e mutatvány elővezetésében, míg a lereagálás és kihangosítás zajos munkáját a kebelbeli Kasza Tibi végezte, hogy azután a Bors megállapíthassa: „emlékezetes látvánnyal ajándékozta meg a férfi nézőket” Demcsák Zsuzsa, valamint „alaposan befűtött a nézőknek a Tv2 szerda [helyesen: csütörtök] reggel”.

Az ómódian szexista jelleg, a nemi egyenlőtlenség nyilvánvaló­sága persze szembeötlő, hiszen amíg Demcsák vagy Tatár Csilla kötelességszerűen teljesíti az önmutogatás kora reggeli attrakcióját, addig Vujity Tvrtko még a sapkájától sem kényszerül megválni, s Kárász Róbert is rendre csupáncsak egyvalamit villant adásról adásra: az önelégült férfikorlátoltságot. Kárász mély egodekoltázsához képest a csütörtöki férfiszolgálatos, Pachmann Péter maga a szolid szakmaiság: reggelre különösen lemélyült, rádióbemondói hangjával, a motiváltság és felkészültség illúziójának fenntartásával, fegyelmével. Ráadásul még csak nem is hadar, ami Demcsákról korántsem mondható el: az egykori kormányszóvivő-jelölt ugyanis olykor az érthetetlenségig felgyorsítja bemutató és beszélgetésindító mondatait. Ennek különösebb jelentősége persze nincs, elvégre az interjúcskák, melyeknek időtartama a témák fontosságával fordított arányban apad, hol a felszínes nagyotmondásra, hol a közszolgálati ledarálásra vannak eltervezve. A fregoliként bármilyen témára beülő „biztonságpolitikai szakértő” egy szuszra értelmezi nekünk a Készenléti Rendőrség objektumvédelmi főosztályán életbe lépő új rendszabályokat meg az Iszlám Államhoz köthető szörnyűségeket. A legkisebb kétely nélkül, ahogyan aztán másnap a stúdióban vendégelt „klinikai szakpszichológus” is rögvest késznek mutatkozik arra, hogy a távolból, pusztán sajtóhírek alapján felállítsa a nyugdíjakkal meglépő debreceni postás személyiségképletét. Mindezt persze csak röviden és tömören, merthogy hosszabb és megszakítás nélküli kifejtésre csakis akkor nyílik lehetőség, ha bulvársztár – vagy kormánypárti politikus az interjúalany. Borkai Zsolt győri polgármester, aki a kultúrát és a fesztiválokat rendre külön halmazokként említi, például még némi műsorvezetői támogatást is kap ahhoz, hogy városának szabadtéri koncertjeit hosszan méltathassa. De természetesen a két lelkes pécsi, Vujity Tvrtko és Hoppál államtitkár pénteki összeborulása is felhőtlennek bizonyul, s hozzá majdnem oly terjedelmesnek és informatívnak, mint az a stúdióbeszélgetés, amely feltárja a szenzációt: Viktor és Cinthya egybekelt! – illetve mégsem.

Tv2, augusztus 21. és 22.

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”