Tévé

Kebelbeli

Mokka

Interaktív

Réges-régen, a békebeli jó világban, úgy mesélik, maga volt a vérforraló erotika, ha egy női váll vagy boka közszemlére tétetett. Azóta persze jócskán megemelkedett a villantási ingerküszöb, így annál meglepőbbnek tűnhet, hogy a Tv2 rendszerint nem másra alapozza reggeli műsorának publicitását, mint – a dekoltázsra.

A hetente legalább egyszer okvetlenül kijátszott eljárás forgatókönyve egyszerű, és a jelek szerint nem tűr változtatást: a műsorvezető páros női tagja látványosan mély dekoltázzsal jelenik meg a stúdióban, kollégája és/vagy valamelyik csatornaközeli sztárvendége az egekig magasztalja ezt a vizuális élményt, amely azután megfutja egynapos körútját a netes és nyomtatott bulvársajtóban. Múlt csütörtökön, születésnapján éppen Demcsák Zsuzsa volt a soros e mutatvány elővezetésében, míg a lereagálás és kihangosítás zajos munkáját a kebelbeli Kasza Tibi végezte, hogy azután a Bors megállapíthassa: „emlékezetes látvánnyal ajándékozta meg a férfi nézőket” Demcsák Zsuzsa, valamint „alaposan befűtött a nézőknek a Tv2 szerda [helyesen: csütörtök] reggel”.

Az ómódian szexista jelleg, a nemi egyenlőtlenség nyilvánvaló­sága persze szembeötlő, hiszen amíg Demcsák vagy Tatár Csilla kötelességszerűen teljesíti az önmutogatás kora reggeli attrakcióját, addig Vujity Tvrtko még a sapkájától sem kényszerül megválni, s Kárász Róbert is rendre csupáncsak egyvalamit villant adásról adásra: az önelégült férfikorlátoltságot. Kárász mély egodekoltázsához képest a csütörtöki férfiszolgálatos, Pachmann Péter maga a szolid szakmaiság: reggelre különösen lemélyült, rádióbemondói hangjával, a motiváltság és felkészültség illúziójának fenntartásával, fegyelmével. Ráadásul még csak nem is hadar, ami Demcsákról korántsem mondható el: az egykori kormányszóvivő-jelölt ugyanis olykor az érthetetlenségig felgyorsítja bemutató és beszélgetésindító mondatait. Ennek különösebb jelentősége persze nincs, elvégre az interjúcskák, melyeknek időtartama a témák fontosságával fordított arányban apad, hol a felszínes nagyotmondásra, hol a közszolgálati ledarálásra vannak eltervezve. A fregoliként bármilyen témára beülő „biztonságpolitikai szakértő” egy szuszra értelmezi nekünk a Készenléti Rendőrség objektumvédelmi főosztályán életbe lépő új rendszabályokat meg az Iszlám Államhoz köthető szörnyűségeket. A legkisebb kétely nélkül, ahogyan aztán másnap a stúdióban vendégelt „klinikai szakpszichológus” is rögvest késznek mutatkozik arra, hogy a távolból, pusztán sajtóhírek alapján felállítsa a nyugdíjakkal meglépő debreceni postás személyiségképletét. Mindezt persze csak röviden és tömören, merthogy hosszabb és megszakítás nélküli kifejtésre csakis akkor nyílik lehetőség, ha bulvársztár – vagy kormánypárti politikus az interjúalany. Borkai Zsolt győri polgármester, aki a kultúrát és a fesztiválokat rendre külön halmazokként említi, például még némi műsorvezetői támogatást is kap ahhoz, hogy városának szabadtéri koncertjeit hosszan méltathassa. De természetesen a két lelkes pécsi, Vujity Tvrtko és Hoppál államtitkár pénteki összeborulása is felhőtlennek bizonyul, s hozzá majdnem oly terjedelmesnek és informatívnak, mint az a stúdióbeszélgetés, amely feltárja a szenzációt: Viktor és Cinthya egybekelt! – illetve mégsem.

Tv2, augusztus 21. és 22.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."