tévéSmaci

Rókareggeli

  • tévésmaci
  • 2018. augusztus 12.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché kicsik lettek, persze túltoltak mindent, részben ők, részben a szovjet tudósok, de erről az oldalról ez valamelyest érthető is volt, nagy ország, nagy léptékek. A lényeg az, hogy Óvári elvtárs tajtékzott, mozgolódnak az óvodások, ez már tényleg több a soknál, Olajkár elvtársnak már a súlyfürdőben sincs nyugta, azon emészti magát, mit kavarnak a porbafingók. Piszkos kis divernyákok. Odamenni, szétcsapni közöttük! De nem felülről, óvó bácsi meg efféle hülyeségek, küldjünk gyerekeket, lehetőleg igaziakat, vagy lehet kezdeni összemenni, majd Ómafa intézi. Troché mint afféle stílfetisiszta összerezzent ettől a nihalmozástól, s azt is megjegyezte magának, hogy Ómafa esetében még Óvárinak sem áll a szájára az elvtársazás, de hamar tovasiklott mindeme skandalum fölött, mert már jött is Ómafa, s hozta a gyógyszereket. Nesovershenol, naponta háromszor egyet, vetette oda, s nyilván a biztonság kedvéért rá is firkantotta a dobozra golyóstollal. Majd megvonta a vállát, s annyit mondott, lehet, hogy kettőt. Kell-e mondani, ebből lett a gebasz, a jelöltek túlszedték magukat, s jóval kisebbek lettek, mint az óvodások. Szerencsére Sztupának támadt egy mentőötlete – Sztupának mindig támadt egy mentőötlete (kivéve, amikor védekezett egy mentőötlete). Legyünk játékok, kiáltott fel. Megbízható, elvtársias óvodások bevisznek, fölraknak a polcra, a többi a mi dolgunk. Különben is, a játékok látnak mindent, majd őket is kikérdezzük alaposan – óbégatta már Troché konkrétan a mikroszkóp alól, ahova persze csak guggolva fért be, de ott kétségkívül jobban látszott. Viszont arra már tényleg nem számított senki, hogy a játékok annyira ostobák, hogy azt sem veszik észre, ami kiszúrja a szemüket. Mit csinálnak a gyerekek, kérdezte Sztupa egy plüssmackótól. Velem akarják megetetni a májkrémes kenyeret, velem!

Pénteken (13-án) már zakatol is a Bergman-centenárium, persze a Dunán, naná, majd az Eurosporton, este tíz után jön a Fanny és Alexander – nyilván a könnyebbekkel nyitnak. Love is a burning thing – mondja előtte (értsd: kilenckor) a költő, immár a Paramount Channelen a Nyughatatlan című filmben.

Szombaton idős brit színészek aranyoskodnak valahol a távoli Indiákon, esetleg máshol a Keleti nyugalom – Marigold Hotel című filmben, s ebből aligha lehet nagy baj, mert az aranyoskodó filmeket már jó ideje a britek csinálják legjobban.

Hétfőn e jópofinak persze egy némileg szerencsétlenebb kiszerelését is elcsípheti, aki gátlások nélkül gerjed az ilyesmire, hisz’ Tommy és Tuppence (ti. Beresfordék) kalandjai Agatha Christie életművének is inkább a völgyközeli stációit képezik. Hasonképpen a feldolgozás sem rendíti meg David Suchet trónját, inkább mívesen röhejes egy kicsit, amihez ha hozzácsapjuk a magyar címet, Tommy és Tuppence forró nyomon, hát kész is a kudarcélmény. Szerencsére a Paramount Channel tizenegykor elénk vezeti a tök egyforma Bridget Fondát és Jennifer Jason Leigh-t mint Allisont és Hedrát az Egyedülálló nő megosztaná című igyekvő rosszalkodásban.

Kedden is maradnunk kell nevezett csatornán, mert egy hétre egy rossz A. Christie-adaptáció nem elég, legyen inkább kettő. Már délután ötkor behúzhatjuk: Randevú a halállal (1988). Tévézzen a hal!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."