tévéSmaci

Rókareggeli

  • tévésmaci
  • 2018. augusztus 12.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché kicsik lettek, persze túltoltak mindent, részben ők, részben a szovjet tudósok, de erről az oldalról ez valamelyest érthető is volt, nagy ország, nagy léptékek. A lényeg az, hogy Óvári elvtárs tajtékzott, mozgolódnak az óvodások, ez már tényleg több a soknál, Olajkár elvtársnak már a súlyfürdőben sincs nyugta, azon emészti magát, mit kavarnak a porbafingók. Piszkos kis divernyákok. Odamenni, szétcsapni közöttük! De nem felülről, óvó bácsi meg efféle hülyeségek, küldjünk gyerekeket, lehetőleg igaziakat, vagy lehet kezdeni összemenni, majd Ómafa intézi. Troché mint afféle stílfetisiszta összerezzent ettől a nihalmozástól, s azt is megjegyezte magának, hogy Ómafa esetében még Óvárinak sem áll a szájára az elvtársazás, de hamar tovasiklott mindeme skandalum fölött, mert már jött is Ómafa, s hozta a gyógyszereket. Nesovershenol, naponta háromszor egyet, vetette oda, s nyilván a biztonság kedvéért rá is firkantotta a dobozra golyóstollal. Majd megvonta a vállát, s annyit mondott, lehet, hogy kettőt. Kell-e mondani, ebből lett a gebasz, a jelöltek túlszedték magukat, s jóval kisebbek lettek, mint az óvodások. Szerencsére Sztupának támadt egy mentőötlete – Sztupának mindig támadt egy mentőötlete (kivéve, amikor védekezett egy mentőötlete). Legyünk játékok, kiáltott fel. Megbízható, elvtársias óvodások bevisznek, fölraknak a polcra, a többi a mi dolgunk. Különben is, a játékok látnak mindent, majd őket is kikérdezzük alaposan – óbégatta már Troché konkrétan a mikroszkóp alól, ahova persze csak guggolva fért be, de ott kétségkívül jobban látszott. Viszont arra már tényleg nem számított senki, hogy a játékok annyira ostobák, hogy azt sem veszik észre, ami kiszúrja a szemüket. Mit csinálnak a gyerekek, kérdezte Sztupa egy plüssmackótól. Velem akarják megetetni a májkrémes kenyeret, velem!

Pénteken (13-án) már zakatol is a Bergman-centenárium, persze a Dunán, naná, majd az Eurosporton, este tíz után jön a Fanny és Alexander – nyilván a könnyebbekkel nyitnak. Love is a burning thing – mondja előtte (értsd: kilenckor) a költő, immár a Paramount Channelen a Nyughatatlan című filmben.

Szombaton idős brit színészek aranyoskodnak valahol a távoli Indiákon, esetleg máshol a Keleti nyugalom – Marigold Hotel című filmben, s ebből aligha lehet nagy baj, mert az aranyoskodó filmeket már jó ideje a britek csinálják legjobban.

Hétfőn e jópofinak persze egy némileg szerencsétlenebb kiszerelését is elcsípheti, aki gátlások nélkül gerjed az ilyesmire, hisz’ Tommy és Tuppence (ti. Beresfordék) kalandjai Agatha Christie életművének is inkább a völgyközeli stációit képezik. Hasonképpen a feldolgozás sem rendíti meg David Suchet trónját, inkább mívesen röhejes egy kicsit, amihez ha hozzácsapjuk a magyar címet, Tommy és Tuppence forró nyomon, hát kész is a kudarcélmény. Szerencsére a Paramount Channel tizenegykor elénk vezeti a tök egyforma Bridget Fondát és Jennifer Jason Leigh-t mint Allisont és Hedrát az Egyedülálló nő megosztaná című igyekvő rosszalkodásban.

Kedden is maradnunk kell nevezett csatornán, mert egy hétre egy rossz A. Christie-adaptáció nem elég, legyen inkább kettő. Már délután ötkor behúzhatjuk: Randevú a halállal (1988). Tévézzen a hal!

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.