Tévésorozat

Szoros ölelés

Phoebe Waller-Bridge: Megszállottak viadala

Interaktív

Eve (Sandra Oh) a John le Carré-féle alacsony lángon égő kémhagyomány örököseként egy íróasztal mellől igyekszik megmenteni a világot az MI5 kötelékében. Munkáját és házasságát is egyfajta derűs unalom jellemzi, mígnem megérzéseinek és női pszichopaták iránti titkos megszállottságának hála egy Villanelle nevű nemzetközi hatáskörű bérgyilkos (Jodie Comer) nyomára bukkan.

Phoebe Waller-Bridge már a Fleabagben bebizonyította, hogy ért a taszító, mégis elragadó nők ábrázolásához és a nézők zavarba hozásához: a néző a Megszállottak viadala (Killing Eve) esetében is hamar az addig szófogadó, illedelmes Eve helyében találja magát, akit megbabonáz a féktelen, erkölcsre, normákra (legyen az törvényi, társadalmi vagy szexuális) fittyet hányó Villanelle. A középszerbe ragadt, óvó férfiakkal körülvett Eve irigyli a befolyásos fehér férfiakat öldöső, saját vágyainak engedelmeskedő bérgyilkost.

Waller-Bridge megtartja a Fleabagben már tökélyre fejlesztett nyaktörő hangnemváltásait (addig nevetteti a nézőt, amíg a váratlan sokktól megnyikkanni sem tud), gondosan sodorja a párhuzamokból és váratlan összetalálkozásokból szőtt cselekményszálakat, továbbá rengeteg játékidőt spórol pontos, érzékletes jellemábrázoló képességével, ami feszessé teszi a narrációt. Bár bőven akadnak a sorozatban üldözések és gyilkossági jelenetek, a valódi kaland a szereplők között zajlik – ennek eszközei pedig a thrillerekben/krimikben már látott vadász-préda viszony forgatása és a szexuális feszültség (lásd Sherlock, Luther, Hannibal). A szexualitását fegyverként és örömforrásként is gátlástalanul használó Villanelle-t izgatja az Eve-ben mélyre temetett sötét szikra, a középkorú aktakukacot pedig a kalandornő nyújtotta szabadság. A köztük lévő kapocs pedig nagyon is érthetően aggasztja a körülöttük lévő férfiakat (kik közül a kedves emlékek miatt emeljük ki Kim Bodniát). Waller-Bridge kaján élvezettel, de határozott elképzelésekkel engedi játszani egymással ezt a sok tehetséges nőt (Sandra Oh, Jodie Comer, Fiona Shaw, Kirby Howell-Baptiste), aminek a fáradt klisék a vesztesei, a nézők pedig a győztesei.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.