Szüret 2021/11.

  • Narancs
  • 2021. március 17.

Interaktív

Mókás és dühítő gyűjtemény a heti sajtóból. Többnyire az utóbbi.

Lelki szemeim előtt végtelen hosszú sorok kígyóztak, kis kempingszékeken várakoztak az oltakozni vágyók. Nos, fél egykor, amikor megjelentem az oltópont előtti parkolóban, néhány udvarias katonán és kedélyesen cseverésző sorstárson kívül senkit sem találtam. Jó helyen járok, kérdeztem csak úgy magamtól, de megláttam a bejáratnál két ismerős arcot; ők is szputnyikosok. Úgy üdvözöltük egymást, mint a régi katonatársak.

Sereg András oltási riportja az Indexen

 

Szívesen emlékszik vissza a békéscsabai poros utcákra, ahol játszott a pajtásaival, az akácos illatú rózsákkal borított kertekre, a nyugodtságra, a kapukban ülő és beszélgető nagymamák társaságára, arra, hogy nyitva voltak mindenki előtt a kapuk – és a szívek egyaránt.

A Békés megyei online Pribojszki Zsófia festőművészről

 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.