Az egykorI November 7. Hőerőművet az ’50-es években, az első ötéves terv keretében valósították meg a várpalotai alumíniumkohó területe mellett. Az ország legnagyobb ipartelepén egykor nyüzsgő élet zajlott: két lakótelep is felépült az erőmű környezetében, aminek az egyik, ikonikus modern építészeti remeke a ma már műemléki védettséget élvező Béke Művelődési Ház. A komplexum legimpozánsabb eleme a három hűtőtorony, más néven a Heller-Forgó-féle légkondenzációs hűtőberendezés (Heller László és Forgó László találmánya). A lignit égetése során keletkező áramot a közeli települések ellátására használták. Az erőművet 2001-ben állították le.
A fesztivált összművészeti és szélesebb rétegeket érintő rendezvényként álmodták meg. A fesztiválnyitó szakmai konferencián, a Power of Possibilities inspirációs fórumon az ipari területek újrahasznosítását elemezték hazai és külföldi példákon keresztül (pl. a pécsi Zsolnay Negyed) és az inotai lehetőségeket mérlegelték. A Túrajó által vezetett Szén útja tematikus sétán a résztvevők bejárhatták az iparváros területét. A RADIATIONS fényművészeti kiállítást esténként a komplexum külső területein és monumentális épületeiben, többek között a hűtőtoronyban, a kazántérben (ahol a Szárnyas fejvadász 2049 című filmet forgatták) és a turbinaházban. Az alapvetően elektronikus zenét játszó fellépők közül Nils Frahm a legismertebb, de a techno, minimal és experimentális műfajok közül is sok nagy név képviseltette magát (Rival Consoles, Oscar Mulero, Ellen Allien). A négynapos programsorozat zárásaként kortárs színház- és táncelőadásokat és egyéb családbarát foglalkozásokat szerveztek elsősorban a helyieknek.
A fesztiválra a komplex audiovizuális és egyéb élmények, valamint a különleges helyszín miatt nagy volt az érdeklődés (többnyire magyarországi fesztiválozók érkeztek), a pénteki és szombati napra minden jegy elkelt.