Tévé

Tegnapi újság

A címlaplány

Interaktív

A sajtó szép, nagy és erős, a sajtóval nincsen semmi baj - nyolc héten át ezzel a lélekemelő és önbizalom-erősítő mantrával kelhetett fel a tévé mellől a Viasat3 nemes versengésének sajtómunkás nézője: elvégre szép lányok egész koszorúja vetélkedett a képernyőn azért, hogy valamelyikük végül odakerülhessen - a hot! magazin címlapjára.

Olyan volt ez, mintha a tévéhíradók műsorvezetői azért küzdenének egymással, hogy a győztes bejuthasson hírírónak a Borshoz, vagy, mondjuk, a megasztárok, szemeink előtt megszületett csillagok és X-faktor-hordozók tévés versenyfutásának mérhető jutalma a vállalati partik és vidéki haknik tömeges abszolválása lenne. (Ez utóbbi párhuzam kétségkívül kissé vadnak tűnhet.)

A magyarázat persze egyszerű: a Ringier öszszehangolta üzemegységeit, s így a szponzortól szponzorig, termékmegjelenítéstől termékmegjelenítésig araszoló műsorsorozat remek, oda-vissza kijátszható lehetőséget kínált a médiabirodalmi önreklámra. A Tyra Banks révén elhíresült műsorforma így ezúttal csupáncsak szolidan reprodukált keretként szolgált: minimál hajtépéseivel és sűrű dialógjaival, a zsűri kötelező tipródásainak jelentőségteljes semmitmondásával és spilázásával, s természetesen a mindig és mindenkor extrém feladatokkal. Ilyen feladatok dominálták az ernyedt statisztaközönség előtt celebrált döntőt (pontosabban annak bejátszásait) is, mely döntőt már az első másodpercekben "történelmi pillanatként" és hozzá még "mérföldkő" gyanánt ("mindnyájunk életében") tételeztek számunkra az előzékeny műsorkészítők. A három döntős, Alexa, Fruzsi és Luca például mindjárt az elején menyasszonyi ruhás "extrém vonulást" teljesített a Vásárcsarnokban, az érzelemmentes harsányságban a műsorvezető Horváth Évát is felülmúló stylist-zsűritag kiabálásától kísérve. Nem kétséges, a vonulás valóban extrém volt, hiszen egy ilyesfajta jelenet megörökítését alapesetben nem magától értetődő az egész alakos, a lábakat-cipőket is megmutató képek teljes mellőzésével elvégezni. Volt még azután fotózkodás kígyóval, lojalitáspróba Görög Zitával, valamint testközeli, intim találkozás egy csótánnyal és a hot! főszerkesztőjével.

"Semmire sem kell már orbitálisan felkészülnöm" - fogalmazott az utóbb diadalmaskodó Alexa, s nyilván valami hasonlót gondolhattak a zsűritagok is, akik közül jószerint csak az alkalmi ülnöknek, Pataki Áginak sikerült önazonosan és a pojácáskodástól tartózkodva viselnie magát. A közszereplők a ma népi mesehősei - formulázta főszerkesztői mondandóját a bulvármagazin még vetélkedő nélkül kiválasztott (férfi)arca, aki szerint mindhárom lányra küldetés vár. Az igazi győztes közülük persze a bevállalós Alexa lett, aki a címlaplánnyal szemben támasztott elvárásnak megfelelően: szexi, merész, elszánt és érdekes. Vagyis a bulvárlap legutóbbi címlapjainak ismeretében: szexibb, mint Orbán Viktor, merészebb, mint Szebeni István, elszántabb, mint Cseke Katinka és érdekesebb, mint Rékasi Károly. Bár hogy ez elég lesz-e az üdvösséghez, az azért kérdéses, hiszen a címlaplánynak végül mindössze egyetlen bélyegnyi nagyságú fotó jutott a címlapon a hónapos felvételről sugárzott győzelmet követően, s bizony-bizony még ehhez is be kellett jelentenie egy fájdalmas szakítást. Igaz, ha a címlap nem is jött össze, azért az elnyert játékkonzolt és a montenegrói utat már senki sem veheti el Alexától.

Viasat3, május 28.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."