tévésmaci

Ürgemadár

  • tévésmaci
  • 2022. március 30.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché találkoztak a Rettenetes Legyőzhetetlen Kardfogú Hörcsöggel, váratlanul érte őket a támadás.

Baromságokról fecsegve vágtak át a négyemeletesek között a téren, amikor ordítva előttük termett a Rettenetes Legyőzhetetlen Kardfogú Hörcsög, üvöltött, ahogy a száján kifért: adjátok ide a pénzeteket, az uzsonnátokat, a kurva anyátokat, szétverem a pofátokat! Iszok a véretekből, kis rohadékok. Sztupa Trochéra nézett aggodalmasan: ez megbolondult, szaladt ki a száján, holott jól tudta, kivel van dolga, a Rettenetes Legyőzhetetlen Kardfogú Hörcsögöt ismerte az egész környék, mind a négyemeletesek. Troché bemozdult a Rettenetes Legyőzhetetlen Kardfogú Hörcsög felé: megrándult, mintha lendíteni akarná a karját pofonra, s annyit mondott, lebaszok egyet. Erre bőszült fel csak igazán a Rettenetes Legyőzhetetlen Kardfogú Hörcsög, s három lépést hátrálva tovább acsított: megöllek, varangyos disznó, kitaposom a beledet, nem menekülhettek. Troché utána lépett, a Rettenetes Legyőzhetetlen Kardfogú Hörcsög pedig futásnak eredt. De csak a ház sarkáig inalt, ott megállt, nekidőlt a négyemeletes ellenkező oldali falának, majd elődugta a fejét, úgy üvöltött: hívom a Pintyőt, a Manót, a Plutyit és Veleket is (ezek a környék félelmetes vagányai voltak – nem túl hosszú ideig, aztán elvitte őket a rendőrség, s egyik-másikról az is kiderült, hogy spicli, de ez totál másik történet), kurvára agyonverünk titeket, meg mindenkit, de titeket először. Troché elvesztette a türelmét, s elkezdett szaladni a Rettenetes Legyőzhetetlen Kardfogú Hörcsög felé, de az sem volt rest (vagy röst?), egyből a nyakába kapta a lábát és inalt világtalan világig. Azaz dehogy világtalan világig, kifutott a tér közepén álló nagy füves részre, s amikor már Torché úgy kétlépésnyire volt tőle, épp utol­érte volna, egyszerűen eldobta magát, s a földön fekve folytatta a harcot, mert a Rettenetes Legyőzhetetlen Kardfogú Hörcsög sosem adta fel: ne verj meg, mocskos geciláda, hívom a rendőrséget, apám szól a katonaságnak, öt perc alatt itt vannak, és kicsinálnak. Troché megint úgy tett, mintha közelebb akarna lépni, s legalább egyet belerúgna a Rettenetes Legyőzhetetlen Vérnősző Hörcsögbe, aki ekkor már a karját maga elé kapva, artikulálatlanul, szavak nélkül üvöltött, vagyis inkább nyüszített. Troché felpillantott a négyemeletes ablakaira, hogy nézi-e valaki, mi folyik idelent. Függöny se lebbent, üveg se csillant, senkit nem érdekelt a dolog, vagy mindenki dolgozni volt. Sztupa is odaért addigra. Troché nyújtotta a karját, és egy gyors mozdulattal felhúzta a földről a Rettenetes Legyőzhetetlen Kardfogú Hörcsögöt, bocs, mennünk kell, és elindultak Sztupával. A Rettenetes Legyőzhetetlen Kardfogú Hörcsög is folytatta az útját a másik irányba. De csak három lépést tett, máris kiköpött, s rákezdte: letépem a fejeteket tetves mocskok, és beleszarok a nyakatokba.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.