Egy szerb mérnök már tavaly jelezte, hogy veszélyes az újvidéki vasútállomás tetőszerkezet

  • narancs.hu
  • 2024. november 3.

Katasztrófa

Jelentést is készített a minisztériumnak és a kivitelezőknek, választ nem kapott.

Az újvidéki vasútállomáson leomlott tetőszerkezetről egy, a felújításán dolgozó mérnök szerint legalább másfél éve lehetett tudni, hogy veszélyes állapotban van. Zoran Đajić mérnök az N1 szerb tévécsatornának adott interjúban azt állítja: 2023 márciusáig dolgozott tanácsadóként a projekten, és már akkor jelezte a problémákat.

Az állomás régi szerkezetét a tetőre erősített kábelek tartották, amelyek Đajić szerint nem voltak képesek megtartani a tetőn elhelyezett márványelemeket. Erről tavaly jelentést is készített a minisztériumnak és a kivitelezőknek, azonban választ nem kapott – írja a Szegeder. A pénteki balesetben 14-en vesztették életüket, köztük egy 6 éves gyerek.

Mindeközben a szerb vasúttársaság (az állomás felújítása a Budapest-Belgrád vasútvonal projekt részeként valósult meg) és Goran Vesić közműfejlesztési miniszter egyaránt azt állítják, hogy az omlásban érintett tetőszerkezetet nem újították fel, csak a homlokzatot és a belső részeket korszerűsítették.

Đajić szerint a miniszter nem mond igazat, és igenis végeztek felújítást a szerkezeten.

A közösségi médiában több kép és képernyőfotó is megjelent arról, hogy a baleset előtt cikkekben “új acélmennyezetről” írtak az újságok. A balesetet követően azonban ezek a képaláírások megváltoztak, és már csak “felújított vasútállomásról” írnak.

A mérnök szerint a vasútállomás felújítása során előfordult, hogy az alvállalkozók inkább lefestették az elemeket, ahelyett, hogy kicserélték volna, és egyes helyeken valódi cement helyett cementeszsákokat helyeztek a márványelemek mögé.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.