Sáskát és levelet esznek az emberek Madagaszkáron, mert nincs más

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. április 30.

Katasztrófa

Az aszály és a homokviharok óriási kárt okoztak a termésben.

Sáskákra és levelekre fanyalodnak éhükben az emberek Madagaszkáron, mert az aszály és a homokviharok súlyos károkat okoztak a haszonnövények termésében - hívta fel a figyelmet pénteken az ENSZ Világélelmezési Programjának (WFP) igazgatója.

 Amer Daoudi Madagaszkár fővárosából, Antananarivóból videokapcsolaton keresztül tudatta az ENSZ genfi illetékeseivel, hogy főként az öt év alatti gyerekek vannak veszélyben, akik körében az alultápláltság riasztó arányú: márciusra négy hónap alatt kilenc százalékról már 16-ra emelkedett.

A termést Madagaszkár déli részén érte a legnagyobb kár. Összességében 40 százalékkal gyérebb az előző öt év átlagához mérten. Mint mondta, legalább 1,35 millió ember szorul élelmiszersegélyre, de a WFP közülük csak 750 ezret tud elérni szállítmányaival pénzhiány miatt, ráadásul nekik is csupán felére csökkentett adagokat tud juttatni.

A WFP 75 millió dollárt próbál előteremteni, hogy szeptemberig ki tudja elégíteni a legszükségesebb élelmiszerigényt Madagaszkáron.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.