Üveggel kell védeni számtalan műkincset a klímaaktivisták gyakori demonstrációi miatt, és ez a múzeumi belépők árának emelését vonja maga után – derül ki Gennaro Sangiuliano olasz kulturális miniszter vasárnap kiadott közleményéből. "A festményeinket, installációkat, múzeumaink és gyűjteményeink alkotásait és épületeit célba vevő értelmetlen és alaptalan erőszak azonnali beavatkozást igényel" – mondta.
Az üveglapos védelem az első lépés a miniszter szerint, ám mivel haltalmas művészeti örökségről van szó, a költségek is jelentősek lesznek, így elkerülhetetlenné válik a belépőjegyek árának emelése.
Olaszországban a klímatüntetők első akciója július 22-én volt, amikor a firenzei Uffizi képtár előtt transzparensekkel tüntettek, majd fiatalok hozzáragasztották magukat Sandro Botticelli Tavasz című festményéhez. A reneszánsz mesterműben semmilyen kár nem keletkezett, mert azt is üveg védi.
Ezt követően több olasz múzeumban történt hasonló akció. Legutóbb a héten Milánóban liszttel borították be azt a kiállított autót, amelynek festését Andy Warhol készítette. Rómában Vincent van Gogh Vető című képe mellé ragasztották magukat az aktivisták. A képet a Kröller-Müller Múzeum adta kölcsön, nem esett benne kár, ellentétben a londoni Nemzeti Galériában kiállított Napraforgókkal, amelyiket paradicsomlével öntöttek le a vandálok. Azt a képet nem védte üveglap. Claude Monet Szénaboglyák című képét viszont igen, így a Potsdam Múzeumban kiállított kép megmenekült. Hasonlóképpen nem esett baja Edvard Munch Sikolyának sem, az Oslóban kiállított mű megrongálását a biztonsági őrök akadályozták meg – a kép több változata is ki van állítva, egyszerre egyet lehet megtekinteni.