A kiindulópont Wilhelm és Jacob Grimm éppen kétszáz éve, 1812-ben megjelent mesegyűjteménye, a Gyermek- és családi mesék. A lefojtott horrorisztikus elemekben bővelkedő Hamupipőkét, Hófehérkét vagy a Piroska és a farkast lejegyző Grimm testvérek történetei közül Böröcz olyan műveket kínált feldolgozásra a hét kiállító testvérpárnak, amelyekben testvérek szerepelnek (A hat hattyú, A széttáncolt cipellők, Jancsi és Juliska, Tizenkét fivér, Három testvér, A négy fortélyos testvér, Egyszemke, kétszemke, háromszemke). És ez még nem minden: a kiállítást Ludwig Emil Grimmnek (a Grimm testvérek öccsének) rajzai vezetik be (amelyeken párosával szerepelnek az apró állatkák vagy a tekintélyes emberek).
Mivel a kiválasztott mesék a helyszínen is elolvashatók, bárki számára nyilvánvaló, hogy nem meseillusztrációkról van szó; a témák inkább csak kiindulópontok a művészek számára - ez leginkább a nyolcadik, osztrák páros munkái láttán szembetűnő, akik csupán vendégszövegként szerepeltetnek műveiken mesetöredékeket. Bár egy-egy pár azonos mesén dolgozott, csak kevesen készítettek közös művet. Ezek közül talán a legszebb és egyben leglíraibb is Kállai András és Henrik videója, amelyben pár naposan meghalt kisöccsüknek állítanak emléket.
Míg a nevükben is elkülönülő ikrek (Molnár Ferenc-Rácmolnár Sándor, Wächter Ákos-Wächter Dénes) munkái nem feltétlenül reflektálnak társuk alkotásaira, mások számos finom szállal kapcsolódnak egymáshoz. De a kiállítás a rokoni kapcsolatok és a mesék ismerete nélkül is nagyon élvezetes.
2B Galéria, Bp. IX., Ráday u. 47., nyitva: március 14-ig