Kiállítás

Puklus Péter: Life is techno

  • Margl Ferenc
  • 2018. március 1.

Képzőművészet

A művész egyéni kiállításán üresnek ható térbe érkezünk, ahol a drótfalra erősítve fogad minket a kiállítás címét szinte olvashatatlanságig absztrahált betűkkel adó szöveg: Life is techno.

A sommás kijelentés fejezetcímként funkcionál Puklus 2016-ban megjelent, regényméretű photobookjában, amely egy kelet-európai család 20. századi történetét meséli el. A kiállítás anyaga azonban már a tavaly nemzetközi díjjal jutalmazott The Hero Mother – How to Build a House sorozathoz kapcsolódik. Bár a címmel ellentétben a Trafó Galériában az apa-fiú kapcsolat kerül a középpontba, míg a sorozat teljesebb fotóanyagából IKEA-s összeszerelési utasításokra festett vázlatok formájában láthatunk térben is elkülönített ízelítőt.

A kiállítás gerincét a sárgás tetőzsalukra látványosan szegekkel rögzített fotók adják, amelyek nagy méretben, tervrajzmásolat készítéséhez használt papírra lettek kinyomtatva. A képeken többször visszaköszön az apa alakja, de a Puklusra jellemző absztrakt, strukturalista kompozíciók is megjelennek. A minőségi romlást okozó hordozó és az építkezési anyagok beemelése kikezdi a precizitást és az esztétikai sterilitást, amelyet a képeken megjelenő kompozíciók alapvetően magukénak tudhatnak. A komponáltság legerősebb ellenpontját azonban a már említett, radikális firkaként megjelenő vázlatok adják.

Fontos komponense még a kiállításnak a vezeték nélküli fejhallgatón hallgatható zenei összeállítás, amelyet Puklus a fia számára, a születésekor kezdett el gyűjteni négy évvel ezelőtt. A kiállítás steril térben elhelyezett intim betekintés – kiváló kezdőpont a Puklus művészetével megismerkedni vágyóknak.

Trafó Galéria, megtekinthető március 11-ig

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.