"Nem célravezető, ha az érdemi kérdésektől dührohamot kap az államtitkár"

  • narancs.hu
  • 2020. március 22.

Kis-Magyarország

Nem nevezném célravezetőnek, hogy érdemi kérdéseket kapva a kommunikációért felelős államtitkár a sajtótájékoztatón dührohamot kap – nyilatkozta a Magyar Orvosi Kamara Csongrád megyei elnöke.

Hosszabb interjút közölt a szeged.hu dr. Kanka Andor pszichiáterrel, az orvosi kamara Csongrád megyei vezetőjével, amelyben a szakember kijelentette: „Amióta megalakult az operatív törzsön belül a kommunikációs akciócsoport, úgy érzem, rosszabb lett a kommunikáció.  Nem nevezném célravezetőnek, hogy érdemi kérdéseket kapva a kommunikációért felelős államtitkár a sajtótájékoztatón dührohamot kap, ahogyan azt sem, hogy szakmai javaslatokat toporzékolva, személyeskedő hangnemben kommentál.."

Vélekedése szerint nem  utal átgondolt tájékoztatásra, hogy reggel a kormány még rendeletben tiltja meg az iskolák bezárást, majd ugyanennek a napnak az estéjén a miniszterelnök bejelenti az iskolák bezárását. A kormány pedig jól láthatóan kerüli a kommunikációt.

Mintha katonai junta tagjai lennének

Dr. Kanka Andor a szeged.hu-nak nyilatkozva kifejtette: „Az, hogy az online-ra került operatív törzs sajtótájékoztatója, annak a jele, hogy nem akarnak kérdésekre válaszolni. Az emberek, az orvosok egyaránt a bennük megfogalmazódó kérdésekre várják a válaszokat. A félelmet, amit részben az információhiány okoz, azzal lehetne legyőzni, ha volnának igazi válaszok.”

Olyan hatást kelt, mintha háború volna - mondta a pszichiáter

Olyan hatást kelt, mintha háború volna - mondta a pszichiáter

Fotó: vtvszeged.hu

Szólt arról is a Magyar Orvosi Kamara Csongrád megyei vezetője, hogy a kormány tájékoztatási módszerei a kívánttal ellentétes hatást váltanak ki. Pszichológiai közhely, hogy az információhiányos állapot önmagában fokozza az emberek szorongását. „Ezzel pedig a pániknak és a rémhír-terjedésnek ágyaz meg a kormány.”

Az operatív törzs online sajtótájékoztatójáról a szakember elmondta, hogy amikor először látta, olyan érzése volt, mintha dél-amerikai országok katonai juntájának tagjai jelentek volna meg a képernyőn. Egyenruhás emberek, közöttük megszeppent civilként az országos tiszti főorvos asszonnyal. Szerinte nem jó az üzenete ennek a képnek. Súlyosbítja a látványt, hogy a televízió vágóképein bejátszásokat láthatunk a városokban járőröző katonákról.

Orbán nem beszél az egészségügyiekről

Mindez pedig olyan hatást kelt, mintha nem a vírussal küzdenének, hanem a szó klasszikus értelmében háború lenne. Nem rendőrök és katonák fogják megállítani a vírust, hanem az orvosok és a tudósok.

A kormány nem méltányolja az egészségügyet, jelezte dr. Kanka Andor

A kormány nem méltányolja az egészségügyet, jelezte dr. Kanka Andor

Fotó: szeged.hu

A szeged.hu kérdésére dr. Kanka Andor kijelentette: „A legnagyobb teher most éppen az egészségügyi szakdolgozókra esik. A kórház átalakításkor joggal érezhették úgy, magukra hagyták őket. Ez részben érthető, mert krízishelyzetben minden erőforrás kevés. Rengeteget dolgoztak az ápolók, akik úgy érzik, nem méltányolták a munkájukat. A felkészülés során természetesen rájuk is gondol az intézmény vezetése és számos olyan intézkedést hoztak, amellyel őket is igyekeznek majd támogatni a rájuk váró kemény munkában. A méltánylásról engedjen meg még egy mondatot: Szerbiában és Németországban a járvány kezdete után azonnal felemelték az egészségügyben dolgozók bérét. Nálunk erről szó sincs.”

A pszichiáter véleménye szerint a miniszterelnök az utóbbi napokban többször kiállt a nyilvánosság elé, de egyetlen szóval sem említette az egészségügyben dolgozókat. Úgy tűnik, mintha nem is lennének, nem is számítanának. A hírek a rendőrökről, a katonákról szólnak, ez nagyon méltatlan az egészségügyben dolgozókra nézve.

Korábban a tesztelési protokoll elégtelensége miatt bírálta a kormányt dr. Kanka Andor.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.