Ha koncepciós per áldozata lett Simonka, miről vall a kizárását kezdeményező ellen?

Kis-Magyarország

Újabb állomásához érkezett a dél-békési fideszes belháború. Csütörtök esti posztjában Simonka az ő kizárást kezdeményező Ruck Márton medgyesegyházi Fidesz-csoportvezetőt fenyegette meg, hogy rá nézve terhelő vallomást tesz majd a bíróságon. Ruck áll ennek elébe, s azt kérdezi: ha vádlottak padján ülők mind ártatlanok, akkor kire, mire fog vallani Simonka?

A Narancs.hu elsőként adta hírül még szerdán, hogy Ruck Márton, a Fidesz medgyesegyházi csoportvezetője, egyben a kormánypárt dél-békési választókerületi elnökségének tagja kezdeményezte Simonka György fideszes országgyűlési képviselő kizárását a kormánypártból. A Fidesz-MPSZ alapszabályában lévő passzusokra hivatkozott, s a kizárás indokául azt nevezte meg, hogy Simonka a Fidesz „jó hírének súlyosan árt”, és mert „nem tájékoztatta a helyi szervezet elnökségét az ellene indított büntetőeljárásról.”

Csütörtök este reagált minderre Fb-oldalán Simonka György. Ebben előbb a szokásos módon sorolja, hogy Dél-Békésben mekkora fejlesztések valósultak meg, s hogy ezeket most az árulók és az ellenzékhez tartozó erők le akarják rombolni.

Simonka még januárban a bíróság előtt

Simonka még januárban a bíróság előtt

Fotó: Sióréti Gábor felvétele

Simonka: vallomást teszek!

Majd megvádolja Ruck Márton medgyesegyházi fideszes elnököt és Kraller József medgyesegyházi fideszes polgármestert, hogy „ezeken a projekteken óriási pénzeket kerestek, de nekik ez sem volt elég”. De ír arról is, hogy szerinte egykori, de tavaly nyáron vele szembefordult munkatársával együtt a Jobbik és DK-s ellenzéki összefogás zsoldosának álltak. „Az igazi céljuk ez: a pénz és a hatalom megszerzése. Én, és néhány vezető csak az útjukban állunk. Ezt nem tűrhettem szó nélkül és többedmagammal a napokban kezdeményeztük mindkettőjük Fideszből történő kizárását” – egyértelműsít Simonka.

Végül megfenyegeti Ruck Mártont. Róla ezt írja: „Az ő tevékenységével kapcsolatban én még nem tettem vallomást, majd októberben, amikor elkezdődik végre az érdemi tárgyalás, akkor fogok” – írja. Simonka a bűnszervezetben, különösen nagy értékre elkövetett költségvetési csalás és más bűncselekmények miatt ellene és 32 társa ellen a Fővárosi Törvényszéken folyó büntetőperre utal.

Logikai bukfenc?

„Sokadjára üzen Nekem a Simi a Facebookon. Eddig álprofilokról tette ezt, tegnap viszont vállalta ország-világ előtt az arcát, nevét. Azt próbálta sejtetni, hogy nekem félnivalóm lehet majd az októberben kezdődő bírósági tárgyalásán, ahol ő a vádlottak padján fog ülni, és vallomást tesz! Tegyen is, helyes, mert előbb-utóbb mindenkinek számot kell adni a tetteiért, legyen az jó vagy rossz.

De akkor szerintem, derüljön ki egyszer és mindenkorra az igazság, ezért felszólítom Simonka Györgyöt, hogy vesse alá magát a vallomástételkor a poligráfos hazugság vizsgálatnak!” – olvasni Ruck Márton péntek délelőtti válaszában, amelyet közösségi oldalán tett közzé.

Ártatlan vagyok - mondta a bíróság tárgyalás előtt Simonka

Ártatlan vagyok – mondta a bíróság tárgyalás előtt Simonka

Fotó: A szerző felvétele

Végül arra hívja fel a figyelmet, hogy „van egy kis logikai bukfenc Simonka érvelésében. Hiszen (korábban) azt nyilatkozta, hogy ő és társai, akik a vádlottak padján ülnek ártatlanok, áldozatok, és egy koncepciós per áldozatai, akkor mit is fog vallani?”

Vádirat Ruck és Kraller nélkül

A Narancs.hu birtokában lévő közel 150 oldalas vádirat egy 2012-ben kezdődött és 2018-ban befejeződött nyomozás legfontosabb megállapításait összegzi. A nyomozást előbb a nemrégiben öngyilkosságot elkövetett Bács-Kiskun megyei főügyész, Nánási László felügyelte, s később vette át az ügyet a Központi Nyomozó Főügyészség, amely a vádiratot utóbb benyújtotta a Fővárosi Törvényszékre. Ebben sehol nem szerepel Ruck Márton vagy Kraller József neve.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.