Mást állít a MÁV a gyulai vasútállomás felújításáról, mint a fideszes politikusok

Kis-Magyarország

A vasúttársaság kilenc éve azt ígérte, 2014-re megvalósul a beruházás. 

„Február 23-án jelentettük be a jó hírt, hogy idén nyáron elkezdődik a gyulai vasútállomás felújítása. Az állomás jövő nyárra visszakapja a Monarchiabeli (sic!) kinézetét. Dr. Görgényi Ernő polgármester úr tájékoztatójából pontosan kiderül a gyulai vasútállomás felújításának kronológiája, a beruházás várható lépései” – írta közéleti Facebook-oldalán a parlamenti választási kampány hajrájában Kovács József (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő. A veterán, 70 év feletti politikus ekkor futott neki negyedszer a parlamenti mandátumának, amelyet áprilisban el is nyert.

Azonban ezen a februári kampányrendezvényen a sajtótájékoztatót tartó politikusok elfeledkeztek valamiről, a helyi propagandamédia képviselői pedig nem azért voltak ott, hogy az esetlegesen felmerülő ellentmondásokra rákérdezzenek. Még márciusban a Narancs.hu arra emlékeztetett a helyi lap 2013-as beszámolója nyomán: a beharangozott fejlesztést már kilenc évvel ezelőtt megígérték azzal, hogy rövid időn belül megvalósul.

Ezt követőfelen néhány héttel ezelőtt foglalkoztunk a témával újra. Kiderült, hogy a februári bejelentés ellenére nem kezdődött el nyáron a lerobbant állapotban lévő, az elmúlt század hatvanas éveit idéző szocreál hangulatú gyulai vasútállomás épületének felújítása. Sőt, már közeledik a december, de a projekt elkezdésének a nyoma sem látszik a békési fürdőváros vasútállomásán.

Ezért a napokban kérdésekkel fordultunk a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságához. Első körben arra voltunk kíváncsiak, hogy az elmúlt években felmerült-e vagy sem a Békéscsaba-Vésztő vasúti mellékvonalon található, meglehetősen leromlott állapotú gyulai vasútállomás felújítása és modernizációja. Ha felmerült, mikor? Az elmúlt tíz évben hányszor? Ez pontosan mit jelentene és mekkora költséggel járna? Ha felmerült, és volt róla egyeztetés az illetékesekkel, valamint a városvezetéssel, akkor eddig miért nem kezdődött el, mik ennek az akadályai?

 
Fotó: A szerző felvétele

Néhány nap múltán ezt a választ kaptuk a MÁV Zrt.-től: „A gyulai vasútállomás felújításának előkészítési és tervezési munkái az elmúlt években ütemesen lezajlottak, az épület és környezetének építési engedélyezési- és kiviteli tervei elkészültek. Az előkészítés során Gyula Város Önkormányzatával történtek egyeztetések. A fejlesztés forrás rendelkezésre állása esetén valósulhat meg.”

Ez a válasz nem tett említést egy 2013-as bejelentésről, amelyet a MÁV Zrt. akkori sajtószóvivője tett. Sigulinszki Tibor arról beszélt a már említett helyi újságban, hogy 2014-re megvalósul a fejlesztés és modernizáció. Innen nézve pedig nehezen értelmezhető, hogy a MÁV válasza szerint „a vasútállomás felújításának előkészítési és tervezési munkái az elmúlt években ütemesen lezajlottak”. Ahogy arról sincs a válaszban egyetlen szó sem, hogy a beruházásnak nyáron el kellett volna indulnia. Csupán annyi „konkrétumot” találni az időpontról, hogy „a fejlesztés forrás rendelkezésre állása esetén valósulhat meg.”

 
Fotó: A szerző felvétele

Ezért újabb kérdésekkel fordultunk a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságához. Az iránt érdeklődtünk, hogy Sigulinszki Tibor 2013-as bejelentése után mikor és miért került le a napirendről a gyulai vasútállomás felújítása, és ezt mikor közölték a gyulai városvezetéssel. E mellett megkérdeztük, valóban szó volt-e arról, hogy az újabb nekirugaszkodás után 2022 nyarán elkezdődik a felújítás. Ha igen, akkor ez miért hiúsult meg?

Ezekre a felvetésekre egyelőre nem válaszolt a Narancs.hu-nak a MÁV Zrt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.