Mást állít a MÁV a gyulai vasútállomás felújításáról, mint a fideszes politikusok

Kis-Magyarország

A vasúttársaság kilenc éve azt ígérte, 2014-re megvalósul a beruházás. 

„Február 23-án jelentettük be a jó hírt, hogy idén nyáron elkezdődik a gyulai vasútállomás felújítása. Az állomás jövő nyárra visszakapja a Monarchiabeli (sic!) kinézetét. Dr. Görgényi Ernő polgármester úr tájékoztatójából pontosan kiderül a gyulai vasútállomás felújításának kronológiája, a beruházás várható lépései” – írta közéleti Facebook-oldalán a parlamenti választási kampány hajrájában Kovács József (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő. A veterán, 70 év feletti politikus ekkor futott neki negyedszer a parlamenti mandátumának, amelyet áprilisban el is nyert.

Azonban ezen a februári kampányrendezvényen a sajtótájékoztatót tartó politikusok elfeledkeztek valamiről, a helyi propagandamédia képviselői pedig nem azért voltak ott, hogy az esetlegesen felmerülő ellentmondásokra rákérdezzenek. Még márciusban a Narancs.hu arra emlékeztetett a helyi lap 2013-as beszámolója nyomán: a beharangozott fejlesztést már kilenc évvel ezelőtt megígérték azzal, hogy rövid időn belül megvalósul.

Ezt követőfelen néhány héttel ezelőtt foglalkoztunk a témával újra. Kiderült, hogy a februári bejelentés ellenére nem kezdődött el nyáron a lerobbant állapotban lévő, az elmúlt század hatvanas éveit idéző szocreál hangulatú gyulai vasútállomás épületének felújítása. Sőt, már közeledik a december, de a projekt elkezdésének a nyoma sem látszik a békési fürdőváros vasútállomásán.

Ezért a napokban kérdésekkel fordultunk a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságához. Első körben arra voltunk kíváncsiak, hogy az elmúlt években felmerült-e vagy sem a Békéscsaba-Vésztő vasúti mellékvonalon található, meglehetősen leromlott állapotú gyulai vasútállomás felújítása és modernizációja. Ha felmerült, mikor? Az elmúlt tíz évben hányszor? Ez pontosan mit jelentene és mekkora költséggel járna? Ha felmerült, és volt róla egyeztetés az illetékesekkel, valamint a városvezetéssel, akkor eddig miért nem kezdődött el, mik ennek az akadályai?

 
Fotó: A szerző felvétele

Néhány nap múltán ezt a választ kaptuk a MÁV Zrt.-től: „A gyulai vasútállomás felújításának előkészítési és tervezési munkái az elmúlt években ütemesen lezajlottak, az épület és környezetének építési engedélyezési- és kiviteli tervei elkészültek. Az előkészítés során Gyula Város Önkormányzatával történtek egyeztetések. A fejlesztés forrás rendelkezésre állása esetén valósulhat meg.”

Ez a válasz nem tett említést egy 2013-as bejelentésről, amelyet a MÁV Zrt. akkori sajtószóvivője tett. Sigulinszki Tibor arról beszélt a már említett helyi újságban, hogy 2014-re megvalósul a fejlesztés és modernizáció. Innen nézve pedig nehezen értelmezhető, hogy a MÁV válasza szerint „a vasútállomás felújításának előkészítési és tervezési munkái az elmúlt években ütemesen lezajlottak”. Ahogy arról sincs a válaszban egyetlen szó sem, hogy a beruházásnak nyáron el kellett volna indulnia. Csupán annyi „konkrétumot” találni az időpontról, hogy „a fejlesztés forrás rendelkezésre állása esetén valósulhat meg.”

 
Fotó: A szerző felvétele

Ezért újabb kérdésekkel fordultunk a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságához. Az iránt érdeklődtünk, hogy Sigulinszki Tibor 2013-as bejelentése után mikor és miért került le a napirendről a gyulai vasútállomás felújítása, és ezt mikor közölték a gyulai városvezetéssel. E mellett megkérdeztük, valóban szó volt-e arról, hogy az újabb nekirugaszkodás után 2022 nyarán elkezdődik a felújítás. Ha igen, akkor ez miért hiúsult meg?

Ezekre a felvetésekre egyelőre nem válaszolt a Narancs.hu-nak a MÁV Zrt.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.