Mást állít a MÁV a gyulai vasútállomás felújításáról, mint a fideszes politikusok

Kis-Magyarország

A vasúttársaság kilenc éve azt ígérte, 2014-re megvalósul a beruházás. 

„Február 23-án jelentettük be a jó hírt, hogy idén nyáron elkezdődik a gyulai vasútállomás felújítása. Az állomás jövő nyárra visszakapja a Monarchiabeli (sic!) kinézetét. Dr. Görgényi Ernő polgármester úr tájékoztatójából pontosan kiderül a gyulai vasútállomás felújításának kronológiája, a beruházás várható lépései” – írta közéleti Facebook-oldalán a parlamenti választási kampány hajrájában Kovács József (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő. A veterán, 70 év feletti politikus ekkor futott neki negyedszer a parlamenti mandátumának, amelyet áprilisban el is nyert.

Azonban ezen a februári kampányrendezvényen a sajtótájékoztatót tartó politikusok elfeledkeztek valamiről, a helyi propagandamédia képviselői pedig nem azért voltak ott, hogy az esetlegesen felmerülő ellentmondásokra rákérdezzenek. Még márciusban a Narancs.hu arra emlékeztetett a helyi lap 2013-as beszámolója nyomán: a beharangozott fejlesztést már kilenc évvel ezelőtt megígérték azzal, hogy rövid időn belül megvalósul.

Ezt követőfelen néhány héttel ezelőtt foglalkoztunk a témával újra. Kiderült, hogy a februári bejelentés ellenére nem kezdődött el nyáron a lerobbant állapotban lévő, az elmúlt század hatvanas éveit idéző szocreál hangulatú gyulai vasútállomás épületének felújítása. Sőt, már közeledik a december, de a projekt elkezdésének a nyoma sem látszik a békési fürdőváros vasútállomásán.

Ezért a napokban kérdésekkel fordultunk a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságához. Első körben arra voltunk kíváncsiak, hogy az elmúlt években felmerült-e vagy sem a Békéscsaba-Vésztő vasúti mellékvonalon található, meglehetősen leromlott állapotú gyulai vasútállomás felújítása és modernizációja. Ha felmerült, mikor? Az elmúlt tíz évben hányszor? Ez pontosan mit jelentene és mekkora költséggel járna? Ha felmerült, és volt róla egyeztetés az illetékesekkel, valamint a városvezetéssel, akkor eddig miért nem kezdődött el, mik ennek az akadályai?

 
Fotó: A szerző felvétele

Néhány nap múltán ezt a választ kaptuk a MÁV Zrt.-től: „A gyulai vasútállomás felújításának előkészítési és tervezési munkái az elmúlt években ütemesen lezajlottak, az épület és környezetének építési engedélyezési- és kiviteli tervei elkészültek. Az előkészítés során Gyula Város Önkormányzatával történtek egyeztetések. A fejlesztés forrás rendelkezésre állása esetén valósulhat meg.”

Ez a válasz nem tett említést egy 2013-as bejelentésről, amelyet a MÁV Zrt. akkori sajtószóvivője tett. Sigulinszki Tibor arról beszélt a már említett helyi újságban, hogy 2014-re megvalósul a fejlesztés és modernizáció. Innen nézve pedig nehezen értelmezhető, hogy a MÁV válasza szerint „a vasútállomás felújításának előkészítési és tervezési munkái az elmúlt években ütemesen lezajlottak”. Ahogy arról sincs a válaszban egyetlen szó sem, hogy a beruházásnak nyáron el kellett volna indulnia. Csupán annyi „konkrétumot” találni az időpontról, hogy „a fejlesztés forrás rendelkezésre állása esetén valósulhat meg.”

 
Fotó: A szerző felvétele

Ezért újabb kérdésekkel fordultunk a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságához. Az iránt érdeklődtünk, hogy Sigulinszki Tibor 2013-as bejelentése után mikor és miért került le a napirendről a gyulai vasútállomás felújítása, és ezt mikor közölték a gyulai városvezetéssel. E mellett megkérdeztük, valóban szó volt-e arról, hogy az újabb nekirugaszkodás után 2022 nyarán elkezdődik a felújítás. Ha igen, akkor ez miért hiúsult meg?

Ezekre a felvetésekre egyelőre nem válaszolt a Narancs.hu-nak a MÁV Zrt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.