Mást állít a MÁV a gyulai vasútállomás felújításáról, mint a fideszes politikusok

Kis-Magyarország

A vasúttársaság kilenc éve azt ígérte, 2014-re megvalósul a beruházás. 

„Február 23-án jelentettük be a jó hírt, hogy idén nyáron elkezdődik a gyulai vasútállomás felújítása. Az állomás jövő nyárra visszakapja a Monarchiabeli (sic!) kinézetét. Dr. Görgényi Ernő polgármester úr tájékoztatójából pontosan kiderül a gyulai vasútállomás felújításának kronológiája, a beruházás várható lépései” – írta közéleti Facebook-oldalán a parlamenti választási kampány hajrájában Kovács József (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő. A veterán, 70 év feletti politikus ekkor futott neki negyedszer a parlamenti mandátumának, amelyet áprilisban el is nyert.

Azonban ezen a februári kampányrendezvényen a sajtótájékoztatót tartó politikusok elfeledkeztek valamiről, a helyi propagandamédia képviselői pedig nem azért voltak ott, hogy az esetlegesen felmerülő ellentmondásokra rákérdezzenek. Még márciusban a Narancs.hu arra emlékeztetett a helyi lap 2013-as beszámolója nyomán: a beharangozott fejlesztést már kilenc évvel ezelőtt megígérték azzal, hogy rövid időn belül megvalósul.

Ezt követőfelen néhány héttel ezelőtt foglalkoztunk a témával újra. Kiderült, hogy a februári bejelentés ellenére nem kezdődött el nyáron a lerobbant állapotban lévő, az elmúlt század hatvanas éveit idéző szocreál hangulatú gyulai vasútállomás épületének felújítása. Sőt, már közeledik a december, de a projekt elkezdésének a nyoma sem látszik a békési fürdőváros vasútállomásán.

Ezért a napokban kérdésekkel fordultunk a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságához. Első körben arra voltunk kíváncsiak, hogy az elmúlt években felmerült-e vagy sem a Békéscsaba-Vésztő vasúti mellékvonalon található, meglehetősen leromlott állapotú gyulai vasútállomás felújítása és modernizációja. Ha felmerült, mikor? Az elmúlt tíz évben hányszor? Ez pontosan mit jelentene és mekkora költséggel járna? Ha felmerült, és volt róla egyeztetés az illetékesekkel, valamint a városvezetéssel, akkor eddig miért nem kezdődött el, mik ennek az akadályai?

 
Fotó: A szerző felvétele

Néhány nap múltán ezt a választ kaptuk a MÁV Zrt.-től: „A gyulai vasútállomás felújításának előkészítési és tervezési munkái az elmúlt években ütemesen lezajlottak, az épület és környezetének építési engedélyezési- és kiviteli tervei elkészültek. Az előkészítés során Gyula Város Önkormányzatával történtek egyeztetések. A fejlesztés forrás rendelkezésre állása esetén valósulhat meg.”

Ez a válasz nem tett említést egy 2013-as bejelentésről, amelyet a MÁV Zrt. akkori sajtószóvivője tett. Sigulinszki Tibor arról beszélt a már említett helyi újságban, hogy 2014-re megvalósul a fejlesztés és modernizáció. Innen nézve pedig nehezen értelmezhető, hogy a MÁV válasza szerint „a vasútállomás felújításának előkészítési és tervezési munkái az elmúlt években ütemesen lezajlottak”. Ahogy arról sincs a válaszban egyetlen szó sem, hogy a beruházásnak nyáron el kellett volna indulnia. Csupán annyi „konkrétumot” találni az időpontról, hogy „a fejlesztés forrás rendelkezésre állása esetén valósulhat meg.”

 
Fotó: A szerző felvétele

Ezért újabb kérdésekkel fordultunk a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságához. Az iránt érdeklődtünk, hogy Sigulinszki Tibor 2013-as bejelentése után mikor és miért került le a napirendről a gyulai vasútállomás felújítása, és ezt mikor közölték a gyulai városvezetéssel. E mellett megkérdeztük, valóban szó volt-e arról, hogy az újabb nekirugaszkodás után 2022 nyarán elkezdődik a felújítás. Ha igen, akkor ez miért hiúsult meg?

Ezekre a felvetésekre egyelőre nem válaszolt a Narancs.hu-nak a MÁV Zrt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.