Orbán fogorvosa átverte az egri önkormányzatot és a helyi fiatalokat

  • Magyar Krisztián
  • 2015. augusztus 26.

Kis-Magyarország

A fogász cége Egerben tört volna be a szórakoztatóiparba, de a beígért 370 milliós beruházás végül elmarad. A társasággal a napokban mondja fel a szerződést az egri önkormányzat.

Valamivel több mint egy éve írtunk arról, hogy a korábban az egyik legjobb vidéki szórakozóhelyként ismert EGAL Klubot a miniszterelnök fogászaként is ismert Bátorfi Béla, pontosabban az érdekeltségébe tartozó OTI Orvosi Turizmus Iroda nyitná újra. (A cég tulajdonosa jelenleg a miniszterelnök fogászához köthető Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztő Kft.) Az OTI nem csupán a szórakozóhelyet újította volna fel, hanem a mellette található extrémsport-parkot, illetve a helyi fiatalok másik kedvelt klubját, a már szintén bezárt EgriXet is. A három egymás melletti ingatlant a tervek szerint közel 371,8 millió forintból alakították volna át. Az egri belváros szélén található területet 2013-ban már bérbe is vette az OTI, a magyarnarancs.hu birtokába jutott szerződések szerint kezdetben havi nettó 926 ezer forintért, ám ez az összeg a megállapodásban rögzített feltételek szerint évente még növekedhetett volna. A bérbeadásról szóló megállapodást 2013. március elsején írta alá Habis László, Eger polgármestere és az OTI két vezetője, azonban a cég már előtte, február 8-án a terület címére regisztrálta a fióktelepét.

Középen Bátorfi Béla

Középen Bátorfi Béla

Fotó: MTI

Csak néhány hónapja szóltak, hogy nem lesz semmi

Az egriek sajnálhatják, hogy az egészségbizniszben egyébként szárnyaló cég kihátrált, hiszen a tervek grandiózusak voltak: 371,8 millió forintot költött volna a beruházásra az OTI Orvosi Turizmus Iroda Zrt. Az építkezés egy részét a Gazdasági Operatív Programból (GOP) finanszírozták volna; 2013-ban elvileg 173,4 millió forintos támogatást ítélhettek meg a cégnek, azonban arról nincs információnk, hogy ezt sikerült-e lehívniuk. Sokáig az egri önkormányzat sem tudta, hogy az erre az évre tervezett átadással mi lesz – legalábbis erre tudunk következtetni Habis László polgármester nekünk küldött válaszaiból. A városvezető lapunkkal azt közölte, hogy miután többször is érdeklődtek az OTI Zrt.-nél a munkálatok megkezdésének időpontjáról, a cég részéről idén júliusban jelezték, hogy „forrás hiányában nem tudják megvalósítani a beruházásokat”. Azt is megkérdeztük az önkormányzattól, hogy a beruházó eddig teljesítette-e a várossal kötött szerződésben foglaltakat, például fizette-e rendesen a bérleti díjat. Habis László válaszában kifejtette, hogy a zrt. nem teljesítette a vállalt kötelezettségeket, ezért a napokban megszűntetik a szerződést. (Erről, úgy tudjuk, a megyeszékhely közgyűlése csütörtök délelőtt szavaz.) Arra nem kaptunk egyértelmű választ, hogy az OTI fizette-e a bérleti díjat, de városházi forrásokból úgy értesültünk, hogy nincs még minden számla kiegyenlítve.

Lett volna miből

Megkerestük az OTI Orvosi Turizmus Iroda Zrt.-t is, egyebek közt arra lettünk volna kíváncsiak, hogy miért álltak el a beruházástól, fizették-e eddig a bérleti díjat, és korábban megkapták-e a pályázati forrást. A már több hete, írásban feltett kérdéseinkre idáig nem érkezett válasz. Az egri önkormányzatot is megkérdeztük, hogy van-e bármi információjuk az OTI pályázati pénzéről, de erről ők sem tudnak semmit.

Pedig a beruházástól elálló cég a tavalyi eredményeire nem panaszkodhatott, hiszen a 2013-as 272 millió forintos nettó árbevétel 2014-re már 609 millióra kúszott, mégis úgy gondolták, hogy sok nekik a közel 200 millió forintos önrész. Így az egri fiatalok nem kapják vissza a több éve még országosan ismert EGAL Klubot sem, amelyet korábban a Magyar Narancs olvasói háromszor is az év legjobb vidéki szórakozóhelyének választottak. A helyzeten minden bizonnyal sokat az sem változtat, hogy az ingatlanegyüttes így átkerül az Egri Kulturális és Művészeti Központ felügyelete alá, mivel nagyon sok pénz kellene ahhoz, hogy ismét nívós szórakozóhelyként funkcionáljon a legnagyobb épület, de az udvaron található extrémsport-pályára is sokat kellene költeni a forrásszűkében lévő kulturális intézménynek.

Csak mese volt habbal

Ha mégsem lép vissza az OTI Orvosi Turizmus Iroda, akkor saját terveik szerint az ifjúsági és kulturális komplexumnak három meghatározó eleme lett volna: a  Klub Lent, a Klub Fent és a Klub Kint. A Klub Lent az egykori EGAL Klub pincehelyiségéből kialakított zenei és kiállítótér, a Fent egy másik épületbe tervezett „klubhelyiség és találkozási pont” lehetett volna, a Klub Kint pedig a két épület közötti téren jött volna létre, és egy szabadtéri kiállítótérként, valamint a fiatalok találkozási pontjaként is funkcionálhatott volna. A tervek szerint lett volna egy fitneszterem és egy fedett extrém biciklipálya is, a bringásoknak ráadásul egy öltözőt, egy klubhelyiséget és egy szervizt is megálmodtak.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.