Veszprémi cég indít autóbuszjáratokat Hódmezővásárhelyen

  • narancs.hu
  • 2024. július 25.

Kis-Magyarország

Márki-Zay szerint Lázárnak is köze lehet a dologhoz, de nem bánják, mert ez a vállalat adta a legolcsóbb ajánlatot.

Veszprémi vállalat, az 1991-ben alapított Balaton Busz nyerte el Hódmezővásárhelyen a városi közösségi közlekedésre kiírt pályázatot, augusztus elsejétől, tehát a jövő héttől már ez a cég szolgáltat a dél-alföldi városban. 

Hódpress önkormányzati portál írása szerint Márki-Zay Péter polgármester azt nyilatkozta, hogy a Balaton Busz 475 Ft/km-es nettó árával a jelenleg szolgáltató helyi vállalkozás, a Jovány Busz alá ígért 7 forinttal, és ilyen a verseny, aki a legjobb ajánlatot adja, az nyer.

Hódmezővásárhelyen a helyi tömegközlekedést ingyen lehet igénybe venni a képviselő-testület döntése alapján. Korábban a városnak elszámolási vitája volt a Volánbusszal, az állami cég azt állította, még érvényes szerződése volt az önkormányzattal a helyi tömegközlekedésre, és járatta is a buszait, jellemzően üresen, hiszen közlekedtek a Jovány Busz járművei is, amelyeken ingyen lehetett utazni. A Kúria februárban kimondta: nem volt érvényes szerződés a város és a Volánbusz között, és nincs jogalapja az állami cég 300 millió forintos követelésének.

A mostani pályázat eredményéről azt is elmondta Márki-Zay, hogy mivel a veszprémi cég egyik partnere a Volánbusznak, meglehet, nem teljesen véletlen, hogy Hódmezővásárhelyen pályázott, ebben Lázár János építési és közlekedési miniszter keze is benne lehet. Mégis, a polgármester örül annak, hogy ilyen kedvező ajánlatot adott a Balaton Busz a szolgáltatás ellátására. 

Az eddigi szolgáltató, a Jovány Busz nem támadta meg az eljárást, bár az a véleménye, hogy a győztes ajánlat nem felelt meg mindenben a kiírásnak.

Az önkormányzati választáson Márki-Zay Péter polgármesterrel együtt az egyéni képviselői körzetekben is a Mindenki Magyarországa Mozgalom jelöltjei győztek. Az ötös körzetben a Fidesz városi elnökét, Szél Istvánt győzte le az MMM jelöltje, Jovány Gyula, aki az eddigi buszos szolgáltató cég tulajdonosának fia.   

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.