Veszprémi cég indít autóbuszjáratokat Hódmezővásárhelyen

  • narancs.hu
  • 2024. július 25.

Kis-Magyarország

Márki-Zay szerint Lázárnak is köze lehet a dologhoz, de nem bánják, mert ez a vállalat adta a legolcsóbb ajánlatot.

Veszprémi vállalat, az 1991-ben alapított Balaton Busz nyerte el Hódmezővásárhelyen a városi közösségi közlekedésre kiírt pályázatot, augusztus elsejétől, tehát a jövő héttől már ez a cég szolgáltat a dél-alföldi városban. 

Hódpress önkormányzati portál írása szerint Márki-Zay Péter polgármester azt nyilatkozta, hogy a Balaton Busz 475 Ft/km-es nettó árával a jelenleg szolgáltató helyi vállalkozás, a Jovány Busz alá ígért 7 forinttal, és ilyen a verseny, aki a legjobb ajánlatot adja, az nyer.

Hódmezővásárhelyen a helyi tömegközlekedést ingyen lehet igénybe venni a képviselő-testület döntése alapján. Korábban a városnak elszámolási vitája volt a Volánbusszal, az állami cég azt állította, még érvényes szerződése volt az önkormányzattal a helyi tömegközlekedésre, és járatta is a buszait, jellemzően üresen, hiszen közlekedtek a Jovány Busz járművei is, amelyeken ingyen lehetett utazni. A Kúria februárban kimondta: nem volt érvényes szerződés a város és a Volánbusz között, és nincs jogalapja az állami cég 300 millió forintos követelésének.

A mostani pályázat eredményéről azt is elmondta Márki-Zay, hogy mivel a veszprémi cég egyik partnere a Volánbusznak, meglehet, nem teljesen véletlen, hogy Hódmezővásárhelyen pályázott, ebben Lázár János építési és közlekedési miniszter keze is benne lehet. Mégis, a polgármester örül annak, hogy ilyen kedvező ajánlatot adott a Balaton Busz a szolgáltatás ellátására. 

Az eddigi szolgáltató, a Jovány Busz nem támadta meg az eljárást, bár az a véleménye, hogy a győztes ajánlat nem felelt meg mindenben a kiírásnak.

Az önkormányzati választáson Márki-Zay Péter polgármesterrel együtt az egyéni képviselői körzetekben is a Mindenki Magyarországa Mozgalom jelöltjei győztek. Az ötös körzetben a Fidesz városi elnökét, Szél Istvánt győzte le az MMM jelöltje, Jovány Gyula, aki az eddigi buszos szolgáltató cég tulajdonosának fia.   

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.