Olvasástanulást támogató könyvsorozat talán még sosem volt ennyire egyedi a magyar könyvpiacon. A Rém jó könyvek példányairól elsőre senki meg nem mondaná, hogy fejlesztő kiadványok. Dudás Győző világa, kitalált lényei egyszerre vonzók és riasztók. A karakteres képiség nagyon színes, humoros, hangsúlyos variációi bár az első kötetekben eluralják a történetmesélést, a későbbiekben mégis kiegyenlítődik a kép és szöveg aránya, és hát ez a pedagógiai cél: az olvasáskészség megalapozása, az önálló olvasóvá válás, s hogy mindez ne kötelező elfoglaltság legyen, hanem a legklasszabb szórakozásnak is nevezhető időtöltés.
A komoly szakmai alapú olvasástanulás technikai része során az önálló történetmesélést a betűk felismerése követi, aztán jön a rövid, majd a hosszabb szavak kiolvasása, a szótagoló olvasás, ezután következik az egyszerűbb, végül a bonyolult szövegek olvasása. A sorozat mottója, miszerint olvasni tanulni rém nehéz, voltaképp találó, mindezen rémes nehézségek leküzdésére szolgálnak komoly segítségként a vidámságot sugárzó, némiképp bugyuta, de rémesen hasznos mesekönyvek.
Az 5–7 éves gyerekeknek szóló kiadványok bár megfelelnek az olvasástanítás tanítástechnikai követelményének, fontos tudni, hogy nem tankönyvek. Sokkal inkább lehetnek motivációs eszközök, módszertani segédletek a játékos tanuláshoz, hogy a gyerekek ily módon (is) élményt szerezzenek. Mumusék, Vámpiri és társaik komplett szörnyvilágot tárnak az olvasni tanulók elé, az aranyos szituációk, a sajátos figurák nemcsak az olvasástanulásban, de az egyéb fejlesztő tevékenységben is simán helytállnak. Még az is lehet, hogy a gyerekek megvadulnak értük.
Móra, 2019, 56 oldal, 1999 Ft/
kötet