film - Copacabana

  • - ts -
  • 2011. február 17.

Könyv

Ostende festői hely, virtigli északi kikötőváros, félóránként futnak be a kompok Doverből - a fedélzetükről leözönlő brit turisták dramaturgiai küldetésbe jönnek.- ts -

Ostende festői hely, virtigli északi kikötőváros, félóránként futnak be a kompok Doverből - a fedélzetükről leözönlő brit turisták dramaturgiai küldetésbe jönnek. De előbb Babou (Isabelle Huppert), az egyedülálló anya érkezik valahonnan Franciaországból - pedig nem is ide vágyott, hanem szó szerint melegebb éghajlatra. Egy ingatlanügynökség küldi mint friss akvizíciót, hogy adjon el minél több üdülési jogot (művésznevén timeshare-szisztémáról van szó). Babou afféle "úgy maradt" egzisztencia, valami sosem volt bohémélet kései emléke, ebből fakad vadul romantikus vagy inkább önfeledt életszemlélete. Meg az, hogy mindenkivel fasírtban van; nem jön ki az egy szem lányával, a kollégáival, s összerúgja a port helyben szerzett kedves férfiismerősével is. Ehhez képest meglepő, hogy új - voltaképpen ebül szerzett - szakmájában már a kezdetek kezdetén sikert sikerre halmoz. A kompok népe úgy veszi az üdülési jogot, mint a cukrot - őtőle; tizenhét skalpot szerez, míg szaktársai egyet sem. Babounak tehát az idegenekkel sokkal jobban megy a kommunikáció, mint a sajátjaival. Ám a helyzet - hála a jó szívének - egy csapásra tökéletesen az ellenkezőjére fordul. Hazalátogatván kibékül a lányával, sőt sínre teszi, de visszatérve Belgiumba elveszti az állását.

De se bú, se baj, se tél, se nyár, a keresményét (1000 euró) földobja a rulettra - hogy végül kijön-e a 14-es, azt sajnos nem árulhatom el, mint ahogy azt sem, hogy a nyert mesebeli összegből elhúz-e Copacabanára. Csak annyit mondhatok, hogy Marc Fitoussi szórakoztató és vidám filmet készített, különösebb tét nélkül.

Uránia, március 2., 20.30 és március 3., 18.00

***

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.