Sőt egyre-másra jelennek meg olyan albumok, amelyekben a hangsúly a textustól a képekre helyeződik. A pillanat erejével és az egyidejűség információs tartalmával gyakran aligha vetekedhet a lassan építkező szöveg. Különösen hatásosak azok az utóbbi években megjelenő munkák, amelyekben az eredeti fekete-fehér képeket aprólékos munkával kiszínezik (ez filmek esetében is gyakorlat).
Ilyen ez a könyv is. A szövegek írója, a brit történész, tévés műsorvezető és újságíró, Dan Jones a magyar olvasók számára sem teljesen ismeretlen: szintén a Kossuth gondozásában jelent meg pár éve a templomos lovagrendről írt vaskos kötete (A templomosok. Isten szent harcosainak felemelkedése és bukása, 2018). Szerzőtársa, a brazil születésű képzőművész, Marina Amaral a fekete-fehér történelmi képek Photoshoppal végzett színezésével foglalkozik. A kötet, a címe szerint legalábbis, „a hosszú háború” legfontosabb mozzanatainak dokumentálására vállalkozik, a szövegeket a korszakban készült kétszáz fénykép köré rendezve. A szerzők nem kívánnak állást foglalni. Céljuk az, hogy – a több képen is szereplő – Churchill véleményét megerősítve az „élő, színes történelem” jól kiválasztott képeivel átélhetővé tegyék és olvasóközelbe hozzák „az írott történelem két legnagyobb katasztrófáját”.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!