Könnyűbulvár (Paál Cili: Partitájm)

  • PLT
  • 2006. október 5.

Könyv

Fenti mű nyilvánvalóan afféle egyszer használatos, nyár végi olvasmány gyanánt akart berobbanni a pénztárcákba. Mint bulvárízű szatíra a honi "feslő tízezer" mindennapjairól.

Fenti mű nyilvánvalóan afféle egyszer használatos, nyár végi olvasmány gyanánt akart berobbanni a pénztárcákba. Mint bulvárízű szatíra a honi "feslő tízezer" mindennapjairól. Nem az jelent gondot, hogy olyannak láttatja hőseit, mint a Pravda washingtoni tudósítója a Wall Street bankárait. A parvenü elit zöme ugyanis tényleg iszonyat bunkó és korrupt, legfeljebb nem olyan ötlettelenül elnagyolt, végletekig sztereotip formában, ahogy a píárszagú névtelenségbe burkolózó szerzőnél. Bulvárt meg amúgy sem életszagú korrajz fellelése végett olvas az emberfia. Ám egy kommersz iparosmunkától elvárható lenne, hogy akár közönségesség révén is, de szórakoztató legyen. De aki zaftos és mocskos részleteket igényelve ruházna be a soványka kötetbe, annak inkább a világhálót javallnánk. Internetes zugokban mindig kering néhány sztori a hazai celebritások alantas vagy szimplán csak izgató kedvteléseiről, piszkos húzásairól. Legtöbbről tudható, hogy félig hazugság, vagy tán egészen az, de emellett némelyik jobb stílusban van megírva a mindeddig nyomdaszűz Cilike uncsin hömpölygő pszeudotrendi történeteinél. És ott legalább saját néven futnak az emberek, míg emitt találgathatunk, bár lenne azért tippünk, ki is Péter, az újságíróból lett régiségkereskedő. Vagy Gerő, a kinyírt médiacápa és Hajnal, a megölésével gyanúba fogott producer. Csakhogy ezek a 90-es évekbe visszanyúló pletykák olyanok, mint kopott bakelitlemezek a CD-korszakban.

Egy ilyen műtől vulgárisabb nemiségábrázolást, innovatívabb trágárságot, pengébb stílben előadott kamut, ütősebb blöfföket várna az ember. A múlt évezred legvégének bulvárslágere volt a Budai milliárdosok, amelyben a Peter Sheldon művésznevű író kalauzolt el a maffia és politika bármikor felvonható csapóhíddal összekötött al- és felvilágának hálószobatitkaiba. A műfajon belül értékelve Cili legfeljebb Sheldon harmatgyenge női verziójának címére pályázhat. Ami, ismerve a viszonyítási pontot, elég lesújtó.

Absolut Média Kiadó, 2006, 184 oldal, 1980 Ft

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.

Egy tipikus NER-karrier

Magyar Péter fent említett sajtótájékoztatója után egy eddig viszonylag ismeretlen informatikai vállalkozó, Vertán György is a reflektorfénybe került, mivel Magyar azt állította, hogy volt felesége, Varga Judit, illetve volt barátnője, Vogel Evelin Vertántól kap „apanázst”, az egyik átutalással, a másik készpénzben. Mindez azért zajlik így, mert az üzletember Kubatov Gábor barátja.

A kezükben robbanhat föl

Egészen elképesztő, mi zajlik itt vasárnap délután óta, amikor Magyar Péter rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Fidesz manipulált, részben mesterséges intelligencia segítségével előállított hangfelvételekkel lejáratókampányt indít ellene.

„Sorok kígyóznak”

A színházi rendezés mellett foglalkozik képzőművészettel, irodalommal, filmkészítéssel. A kijivi alkotó egészen 2013-ig sokszor dolgozott magyarországi színházakban rendezőként és – főképp Vidnyánszky Attila rendezéseiben – díszlettervezőként. Aztán visszatért hazájába, a háború kitörése is ott érte. Az ukrajnai színházi állapotokról kérdeztük.

Mindent a 25-re

Az Orbán-kormány továbbra is töretlen lelkesedéssel várja az új amerikai kormányzat hivatalba lépését. Pedig ez nemigen fogja segíteni a 2025-ös magyar költségvetés kulcsfontosságú sarokszámainak teljesülését.