A Debrecenben bemutatott, 1971 és 2011 között készült műveket felölelő kiállítás nyomán létrejött, könyv méretűvé duzzadt katalógus tematikus blokkokon keresztül mutatja be azokat a már a hetvenes évek közepére/végére létrejött "modulokat", amelyekből életműve máig is építkezik, s amelyek nagy része szerepel különféle nemzetközi mail-art- vagy fluxuskiadványokban is.
Ezek egyike a korabeli és játékos "művészet"-irányzatok (bűn art, eat art, play art, pszeudo art) további bővítése, az önreprezentáció és az örömelv egyesítése a Very Special Gladman alakjában, aki hatalmas táblákon mutatja be a járókelőknek, hogy éppen milyen banális cselekedetnek örül, a Zéró projekt, melyben a semmi jelentésű 0 jellel végzett akciók során a kommunikációs kód értelmetlenné válását demonstrálja, vagy a nagy mesterek műveire bekeretezett és feketére festett hiányukkal vagy egy-egy enigmatikus motívum megtartásával "emlékező" ún. Távollévő képei.
Az üresség és a jelenlét dualitását feloldó művekből áradó reflexió és távolságtartás teszi izgalmassá néhol már redundanciába forduló, repetitív alkotásait. Az Örömmel dedikálom mindenkinek senkinek és magamnak mottóval induló, igazán impozáns könyv "hibája" is éppen ebből a monoton ismétlődésből fakad: Tót katalógusai ugyanis a mester változatlan elképzeléseit visszhangozzák (ugyanezekből a fejezetcímekből és idézetekből építkezik például a 2003-as katalógusa). Bár az mindenképpen nóvum, hogy a sarokban állásnak örülő művész alakja gyakorlatilag eltűnik a könyvgerinc belső hajlatában.
MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ, 2012, 392 oldal, 9800 Ft