Sorozat

A legnagyobb átverés

Az örökösnő álarca mögött

Kritika

Alighanem biztosra akart menni a Netflix, amikor jó pénzért – erről még lesz szó – megvette 2018-ban az akkor már internetszerte nagy népszerűségnek örvendő, és épp börtönbüntetését töltő álörökösnő, Anna Sorokin élettörténetének megfilmesítési jogát, és hozzá ugyancsak szép pénzért leszerződtette az Y generációs narratívák kipróbált tévés elbeszélőjét, Shonda Rhimest. Biztosra mentek, csak épp azt nem tudták eldönteni, hogy mit is akarnak ezzel az egésszel kezdeni, mit szeretnének mondani a történetről, és miért tartják egyáltalán érdekesnek a Sorokin-sztorit.

Amint az ma már köztudott, a Moszkva melletti kies Domogyedovóban munkáscsaládba született, később kamaszként családjával az ugyancsak kies észak-rajna-vesztfáliai Eschwei­lerbe emigráló Sorokin az akkor épp légkondiszerelő papát és háztartásbeli mamát hátrahagyva elindult a világ meghódítására. Ez esetében azt jelentette, hogy nevet váltott, és Anna Delvey-ként tengette tovább mindennapjait, s mindenféle gyakornoki munkákon keresztül a divat- és művészvilág perifériáján – Berlin és Párizs érintésével New Yorkban – kötött ki. Hol máshol, ugye? Itt azonban már német örökösnőként bemutatkozva iparkodott megvalósítani álmait, ami részben sikerült is neki, mivel az ujja köré tudta csavarni a híresen zárkózott New York-i elit egy részét.

Delvey 2013 és 2017 között igyekezett nagyon jól érezni magát, s egy magánalapítvány létrehozásával a sznob művész elit trónjára felülve fogadni a világ hódolatát. Az előbbi bejött neki, az utóbbi nem. Az előbbi kárvallottjai elsősorban hotelek, ruhaboltok, éttermek és a legközelebbi barátai voltak, az utóbbié a bank- és ingatlanszektor lett volna, ám rajtuk nem ment keresztül az örökösnőimázs. Csak majdnem.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.