Film

Az utolsó romantikus

Cooper Raiff: Felnőttem, csacsacsa

  • SzSz
  • 2022. július 13.

Kritika

Könyv- és filmélményeink alapján az első szerelemnek mindenképpen valamiféle egyedi és káprázatos tapasztalatnak kell lennie: emeljen az égig vagy döngöljön a földbe, a lényeg, hogy egész életünkben emlékezzünk rá, és minden későbbi csókunkkor ott lebegjen az emlékezetünkben. Ehhez képest a fiatal Andrew első szerelme egy közel kétszer olyan idős rendezvényszervező volt, aki barátja bár-micvójáért felelt.

Mielőtt bevallotta neki érzelmeit és elhívta randira, nagyokat fújtatott és alaposan rákészült – ahogy kell. Majd persze pofára is esett – ahogy kell.

Tíz évvel később Andrew épp befejezi a főiskolát, unottan kapkodja a fejét, jaj, mihez is kezdjen magával. Az első szerelmi csalódása nem ejtett benne mély sebeket, és azonkívül, hogy továbbra is előszeretettel bulizik bár-micvókon, semmilyen hatással nem volt rá – a film pusztán azért kezdődött ezzel, mert a romantikus filmekben így szokás. Cooper Raiff szinte végig ezekkel a klisékkel játszik második nagyjátékfilmjében. A Felnőttem, csacsacsa első látásra épp olyan kilátástalan és tengődő fiatalokat bemutató független dramedy, amelyből havonta érkezik utánpótlás a tengerentúlról, valójában azonban pont azt mutatja be, hogyan változtatták meg ezek a filmek a rajtuk felnövők látásmódját.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.