Film

Az utolsó romantikus

Cooper Raiff: Felnőttem, csacsacsa

  • SzSz
  • 2022. július 13.

Kritika

Könyv- és filmélményeink alapján az első szerelemnek mindenképpen valamiféle egyedi és káprázatos tapasztalatnak kell lennie: emeljen az égig vagy döngöljön a földbe, a lényeg, hogy egész életünkben emlékezzünk rá, és minden későbbi csókunkkor ott lebegjen az emlékezetünkben. Ehhez képest a fiatal Andrew első szerelme egy közel kétszer olyan idős rendezvényszervező volt, aki barátja bár-micvójáért felelt.

Mielőtt bevallotta neki érzelmeit és elhívta randira, nagyokat fújtatott és alaposan rákészült – ahogy kell. Majd persze pofára is esett – ahogy kell.

Tíz évvel később Andrew épp befejezi a főiskolát, unottan kapkodja a fejét, jaj, mihez is kezdjen magával. Az első szerelmi csalódása nem ejtett benne mély sebeket, és azonkívül, hogy továbbra is előszeretettel bulizik bár-micvókon, semmilyen hatással nem volt rá – a film pusztán azért kezdődött ezzel, mert a romantikus filmekben így szokás. Cooper Raiff szinte végig ezekkel a klisékkel játszik második nagyjátékfilmjében. A Felnőttem, csacsacsa első látásra épp olyan kilátástalan és tengődő fiatalokat bemutató független dramedy, amelyből havonta érkezik utánpótlás a tengerentúlról, valójában azonban pont azt mutatja be, hogyan változtatták meg ezek a filmek a rajtuk felnövők látásmódját.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

A végtelenített Simonka-per a bírói függetlenség árnyékában

A Simonka-per bírája, Laczó Adrienn lemondása nem a politikus elleni büntetőperről szól, de azt (is) nagymértékben befolyásolja. Egyrészt a szemünk előtt játszódik le egy irreálisan elhúzódó elsőfokú bírósági eljárás, másrészt a bírósági szervezet súlyos rendszerhibái mutatják, hogy egy tárgyalás hogyan fordul bohózatba és mi lesz a bírói autonómiával.