Rádió

Emberi hangon

A coming outról a Klubrádióban

Kritika

Mikkamakka, Szegény Dzsoni, Dömdödöm, Vacskamati: a végtelenségig lehetne sorolni Lázár Ervin feledhetetlen mesefiguráit. Közéjük tartozik a szelíd és okos Zsebenci Klopédia is, aki eposzi jelzője szerint még locska-fecske is.

Hogy a Klubrádió újonnan indult műsora, a Zsebenciklopédia miért épp az ő nevét kölcsönözte címként, nem egészen világos (a véletlen egybeesés alighanem kizárható), mindenesetre a produkcióról sok mindent el lehet mondani az első adás alapján, de hogy locska-fecske lenne, azt aligha.

A csütörtök kora délutánonként jelentkező műsor a leírása szerint olyan, „akár, ha egy kislexikont nyitnánk ki, minden adásban előbukkan egy szó, amely annak az adásnak a központi témája, amit a műsorban körbejárunk a saját kifejezési lehetőségeinkkel, véleményünkkel, eszköztárunkkal”. Alkalmanként két vendéget hív a szerkesztő-műsorvezető, Gaál Ildikó. Elég egyszerű tehát a képlet: egy szó, két ember, nagyjából 55 perc műsoridő.

A Zsebenciklopédia – bár ezt külön nem deklarálják – a nehéz vagy kényes témák felé húz. Elvileg az első adásnak a demenciáról kellett volna szólnia, ám a Covid felülírta a műsortervet, s beelőzött a coming out, de hamarosan lesz szó a poliamoriáról is. Szép magyar szavak, akár az Idegen szavak és kifejezések szótára címen is el lehetett volna gondolkodni, igaz, abban jóval kevesebb a Lázár Ervin-i báj.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.