Koncert

Monolit

Pixies

Kritika

Mi a közös Pataky Attilában, Robbie Williamsben, Tom DeLonge-ban és Black Francisben? Nos az, hogy töretlenül hisznek az ufókban. Black a Pixies frontembere, egy olyan zenekaré, amely tényleg egy kicsit az ufonauták gyülekezetének tűnik. 

Kissé olyanok ők, mint a 2001: Űrodüsszeia titokzatos fekete monolitja: váratlanul tűntek fel, és ugyanolyan hirtelen tűntek el, viszont megmutatták az utat, a hatásuk pedig felbecsülhetetlen.

A Pixiest Black Francis és Joey Santiago alapította Bostonban 1986-ban – hozzájuk csatlakozott Kim Deal basszusgitáros-énekesnő és David Lovering dobos. Sikerült leszerződniük a korszak egyik legizgalmasabb kiadójához, a 4AD-hez, és itt jelent meg 1987-ben a Come on Pilgrim EP, majd egy évvel később a Surfer Rosa című bemutatkozó lemez. Utóbbit a legendás punkproducerrel, Steve Albinivel rögzítette a zenekar, és már ekkor megmutatkozott az a jelenség, ami a mai napig végigkíséri a munkásságukat: Európában, azon belül is elsősorban az Egyesült Királyságban sokkal jobb a fogadtatásuk, mint a hazájukban. Úgy tűnt, hogy Amerikában a zenerajongók ekkor még igencsak ragaszkodtak a klasszikusabb jellegű rockhoz és a hajmetálhoz – nekik a Pixies art punkja túlságosan alternatív volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."