Film

Gyere vissza, Kolja!

Rohonyi Gábor – Vékes Csaba: Szia, Életem!

Kritika

Bár a múltban kétségtelenül voltak akár több évtizedes késések is a nyugati sémák és témák honosítását illetően, amikor a nagyvilág néhány éve elérkezett a szülők és gyermekeik közötti traumák feldolgozásához, nem haboztunk szinte azonnal csatlakozni (végre egy trend, amelyben rengeteg gyakorlatunk és felhalmozott anyagunk van).

Ennek a hullámnak itthon talán az egyik legmeghatározóbb darabja a tavalyi Külön falka, amely amilyen hirtelen jött, olyan hirtelen vált mértékegységévé az apa-gyerek filmek minőségének. Így most nem telhet el úgy film, hogy ne hasonlítanánk azt autenticitás, felelősségvállalás és színészi játék tekintetében Kis Hajni remekléséhez. A Szia, Életem! ezen az Apafejtől a Külön falkáig tartó skála közepe táján egy stabil, funkcióját teljesítő darab lett, bár az esetleges csalódás elkerülése érdekében érdemes ezt a funkciót még a megtekintés előtt tisztáznunk magunkban.

Barna sikeres, sármos, középkorú művész – volt. Most egy idősödő, kiégett megélhetési szerző, aki a régről rajta ragadt címkékkel pofátlanul visszaélve igyekszik nőt és pénzt szerezni, amíg új regénye kiadására vár, utóbbi azonban jócskán elhúzódik, a könyv ugyanis csapnivaló. Ekkor érkezik Samu, Barna eddig sosem látott gyereke, akiben az apa még úgy is csak a gondot és terhet látja, hogy a kisfiú gyakorlatilag a legnagyobb rajongója. Samu természetesen jó gyerekhez méltóan fenekestül felforgatja a férfi életét, aki viszont apránként felfedezi benne az életet adó ihletet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.