Koncert

Jeges hétfő

Iceage, Arctic Monkeys

Kritika

A dán Iceage azon zenekarok közé tartozik, amelyek a lelkes kritikai fogadtatást igazán sosem tudták népszerűségre váltani. Meglepő döntés volt, hogy a Sziget 2-es számú színpadára tették őket, és nem lendített az ügyükön a délután 5 órás kezdés sem. 

Végül néhány százan azért összegyűltek a Freedome sátorban, skandináv rockerek és pár magyar érdeklődő mellett ránézésre szép számmal voltak véletlenül betévedt, már délután részeg hetijegyesek is.

A 2010-es évek elején a szaksajtó az egekbe magasztalta az Iceage-et, vélhetően a kritikusok is megörültek, hogy végre itt egy fiatal európai banda, amely izgalmas punkzenét játszik. A két első, 30 percnél is rövidebb Iceage-lemez lehengerlő, indusztriális punkzenei alapokat vegyített Elias Bender Rønnenfelt frontember kántálásszerű énekével. Az egésznek olyan hatása volt, mint egy kitörés szélén táncoló vulkán, ami sosem tör ki. A 2014-es Plowing Into the Field of Love-on jelentősen visszavettek a zúzásból, de ha lehet, ez csak még jobban kiemelte a zene és az ének közti termékeny disszonanciát, amelynek termékeny volta azért jellemzően csak a számok sokadik meghallgatása után ütközött ki. Ezt követően az Iceage többéves szünetet tartott, Rønnenfelt a szólóprojektjére koncentrált, én pedig elvesztettem szem elől a zenekart. Csak miután bejelentették őket Sziget-fellépőként, akkor eszméltem rá, hogy azóta két új lemezzel is jelentkeztek, amelyek ugyan továbbra sem vádolhatók a tömegigények előtti meghajlással, de a korábbi munkáikhoz képest kifejezetten dallamosak lettek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."