Koncert

Kiszámolós

Ed Sheeran

Kritika

Ha Ed Sheerannek van harminc kamionja, hat pengető alakú óriáskivetítője, öt saját fejlesztésű looper pedálja a forgószínpad öt különböző pontján, és 135 percet játszik – saját állítása szerint – nagyjából 70 ezer embernek, akkor hány keringős lüktetésű balladát játszhat el?

Maradjunk annyiban, hogy sokkal kevesebbet, mint amennyit végül eljátszott. Az angol énekes-gitáros 2019-es szigetes fellépése után az első önálló magyarországi koncertjét adta szombat este, és bár szépen megtöltötte a Puskás Arénát, akadtak pillanatok, amikor közönség és előadó látványosan nem tudott mit kezdeni egymással.

A hivatalosan 2022 óta futó Mathematics Tour tulajdonképpen Ed Sheeran első életműturnéja, amely közel másfél évtizedes pályájára, valamint az ebben az időszakban megjelent, címükkel egy-egy matematikai jelhez kapcsolt sorlemezének anyagára épül. Az ír felmenőkkel rendelkező, vörös hajú utcazenészből lett szupersztár tündérmeséje százezreket kápráztatott el az elmúlt években. A különösebb zenei képzelőerő vagy újító szándék nélkül születő, könnyen fogyasztható, tehát jól eladható dalai témájukat tekintve sosem akartak túllépni az alapérzelmeken, nagyjából rendszeres időközönként megjelent albumain pedig mindig akadt legalább egy, de olykor több olyan szerzemény is (Don’t, Shape of You, Bad Habits stb.), amelyek aztán hónapokig szólhattak a rádiókból a világ minden szegletében – anélkül, hogy bárkit is zavartak volna. A budapesti koncertműsor is elsősorban ezekre a slágerekre épült: jól átgondolt biztonsági játékot láthattunk és hallhattunk. Így a matekos koncepcióból kilógó, tavaly ősszel meglepetésszerűen kiadott Autumn Variations című lemezről például egy dal sem fért a repertoárba. Nagy kár, ugyanis a The National gitárosaként ismert Aaron Dessnerrel közösen jegyzett felvételek között néhány valóban őszinte és érdekes ötlet is felfedezhető.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.