Koncert

Korai örömök

Nick Mason’s Saucerful of Secrets

Kritika

Négy évvel ezelőtt sokan megmosolyogták a hírt, hogy Nick Mason világ körüli turnéra indul egy saját Pink Floyd-programmal. Tették ezt egyebek közt azért, mert a Pink Floyd dobosa már 1987-ben is kisegítő kollégára kényszerült (Gary Wallis játszotta az ún. drum-filleket), mivel az azt megelőző hat évben nem ült a hangszere mögé, és nem igazán bízott önmagában.

Pedig akkor még csak a negyvenes évei elején járt. 2018-ban pedig jócskán túl volt a hetvenen, és azt megelőzően 1994-ben turnézott. Voltak, akik megjegyezték, hogy ha már Roger Waters, David Gilmour és ő is koncertezik, miért nem egyesítik inkább az erőiket, de aki ismeri a Floyd-történelmet, jól tudja, hogy még egy Orbán–Simicska-kibékülésre is nagyobb esély van, mint hogy Waters és Gilmour elássa a csatabárdot.

Mason az 1994 és 2018 közötti időszakot leginkább az autógyűjteményének és a versenyzésnek szentelte, írt könyveket, és nagy ritkán beült a dobok mögé egy-egy koncert erejéig. Érdekes módon a Nick Mason’s Saucerful of Secrets alapítása sem teljesen az ő ötlete volt. A korábban a Blockheads-ben zenélő gitáros, Lee Harris megkereste Guy Prattet, a Pink Floyd és Gilmour turné-basszusgitárosát, hogy csinálhatnának egy olyan zenekart, amely a Pink Floyd korai, 1968-ig tartó korszakának dalait adná elő, amikor még Syd Barrett volt a zenekar vezetője. Végül nem csak Pratt, de maga Mason is rábólintott a dologra, annyival bővítve az elképzelést, hogy a repertoárt kitolta 1972-ig. Ezenkívül bevonta a csapatba a Floyd 2008-ban elhunyt billentyűse, Rick Wright mellől ismert Dom Bekent, valamint nem kis meglepetésre az újromantikus, szintipopos Spandau Ballet gitárosát, Gary Kempet.

Már a 2018-as első visszajelzések igazolták, hogy nem olcsó hakniprodukcióról van szó, és aki még mindig kételkedett, azt meggyőzhette a 2020-ban kiadott Live at the Roundhouse című koncertlemez és -film. De a végső verdikt mégis a valódi koncertélmény – kétszeri halasztás után ezt kaphattuk meg most végre a Budapest Parkban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.