Kiállítás

Körbe-körbe

Küldetés teljesítve: Belanciege

Kritika

Mi köti össze a tetőn bujkáló grúz elnököt a szerb turbófolkkal, az IKEA által kisajátított FRAKTA táskát Nyikita Hruscsovval, a divatmémeket a Mr. Bones’ Wild Ride című videójátékkal, Dante Poklát Trumppal, Kanye West Red October márkáját Werner Herzog rendező hagymával elfogyasztott cipőjével?

Egy csaknem ötvenperces, háromcsatornás videó és az ezt megtámogató/értelmező installáció, amelyet 2019-ben Berlinben, a fal leomlásának 30. évfordulóján mutattak be.

Hito Steyerl (1966, Németország), Giorgi Gago Gagoshidze (1983, Grúzia) és Miloš Trakilović (1989, Bosznia-Hercegovina) közös alkotása a volt keleti blokk politikai/kulturális változásaira, az oligarchia-kapitalista kultúra térhódítására, s az ezt elősegítő nyugati, populista kultúra jelenségeire fókuszál, a (Szalai Borbála bevezetőjében háromszor is megemlített) hiperkortárs világ kontextusában. Az alkotók meglátása szerint az identitásukat kereső új államok belső és külső harcai (fegyveres konfliktusok, felkelések és ostromok) felett egy még nagyobb, szinte láthatatlan harc folyik, amelyet a „technológiai nagyvállalatok tűzfalai, felhőalapú számítástechnikai rendszereket és optikai hálózatokat működtető, egyeduralkodó cégek határoznak meg”, a fogyasztói társadalom új, mindent irányító császáraival (az influenszerekkel) és önkéntes, továbbá  ingyen dolgozó (posztoló) követőikkel megtámogatva.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.