Kiállítás

Körbe-körbe

Küldetés teljesítve: Belanciege

Kritika

Mi köti össze a tetőn bujkáló grúz elnököt a szerb turbófolkkal, az IKEA által kisajátított FRAKTA táskát Nyikita Hruscsovval, a divatmémeket a Mr. Bones’ Wild Ride című videójátékkal, Dante Poklát Trumppal, Kanye West Red October márkáját Werner Herzog rendező hagymával elfogyasztott cipőjével?

Egy csaknem ötvenperces, háromcsatornás videó és az ezt megtámogató/értelmező installáció, amelyet 2019-ben Berlinben, a fal leomlásának 30. évfordulóján mutattak be.

Hito Steyerl (1966, Németország), Giorgi Gago Gagoshidze (1983, Grúzia) és Miloš Trakilović (1989, Bosznia-Hercegovina) közös alkotása a volt keleti blokk politikai/kulturális változásaira, az oligarchia-kapitalista kultúra térhódítására, s az ezt elősegítő nyugati, populista kultúra jelenségeire fókuszál, a (Szalai Borbála bevezetőjében háromszor is megemlített) hiperkortárs világ kontextusában. Az alkotók meglátása szerint az identitásukat kereső új államok belső és külső harcai (fegyveres konfliktusok, felkelések és ostromok) felett egy még nagyobb, szinte láthatatlan harc folyik, amelyet a „technológiai nagyvállalatok tűzfalai, felhőalapú számítástechnikai rendszereket és optikai hálózatokat működtető, egyeduralkodó cégek határoznak meg”, a fogyasztói társadalom új, mindent irányító császáraival (az influenszerekkel) és önkéntes, továbbá  ingyen dolgozó (posztoló) követőikkel megtámogatva.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.