Tévésorozat

Semmi sem magánügy

Viszály: Capote és a hattyúk

Kritika

A Reggeli a Tiffanynál (máshol: Álom luxuskivitelben) és a Hidegvérrel ünnepelt szerzője élete utolsó évtizedeiben mesterművén dolgozott. A soha el nem készült, Answered Prayers című mű nyomán Capote és az ihletet adó nők a New York-i elit kulisszái mögé viszik a sorozat nézőit.

Az FX 8 részes sorozatát leginkább az elviselhetetlen szó jellemzi. Elviselhetetlen figurák: Capote, a társasági hölgyekből álló köre és szinte minden ismerősük, ahogy valamennyiük élete is kibírhatatlan. A pazar jelmezeket és díszletet folyamatos dohányfüstbe és alkoholgőzbe burkolják (utoljára a Dallasban ittak ennyit), hogy valahogy mégis elviseljék ezt az egészet. Esetleg elegáns apró szelencékből kapkodják a Baby Valiumot vagy bármi más elérhető gyógyszert. Az 5. résztől kezd összeállni a kép, ám az időben kissé szabadon szökdécselő események végül teljesen átcsúsznak az álmok, hallucinációk vagy az irodalmi alapanyag világába, ami meglepő módon tisztább képet ad.

A korona amerikai párdarabjának is tekinthető Viszály című sorozat 2017-es első évadának a középpontjában Joan Crawford és Bette Davis évtizedeken át húzódó ellenségeskedése állt. Az eredeti tervek szerint a második szezon Károly és Diana válását dolgozta volna fel, ezt azonban viszonylag hamar elvetették. Helyette Capote-t szemelték ki, valamint az őt a New York-i elit köreibe emelő asszonyokat. A hattyúknak becézett hölgyek egyaránt rokonságban állnak Az aranykor újgazdagokat megvető, turnürös hölgyeivel, a Szex és New York-os Carrie Bradshow-val és barátnőivel, a Lila akác köz született feleségeivel és a hatalmas kis hazugságokat rejtegető modern feleségekkel és anyákkal. Ahogy a most tradwife-nak nevezett trend kvázi retró háziasszonyt alakító influenszereivel is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."