Színház

Szorongók

Tünet Együttes: Nothing Personal

  • Sándor Panka
  • 2022. március 16.

Kritika

Szabó Réka, Szász Dániel és Peer Krisztián írt Boldizsár Ildikó meseterápiás módszerétől inspirálva meseszerű történetet – Boldizsár konzulensként segítette a munkát, Márkos Albert pedig zeneszerzőként s a csellójával. Hibrid műfajú előadás, ahol a tánc, a szöveg és a zene egyenrangú. Szabóék személyes élményekből kiinduló elakadástörténetekkel közelítik meg a kiégés jelenségét.

A Jurányi színpadára egy kisebb, fehér vászonnal takart, téglalap alakú színpadot helyeztek. Itt áll Szabó Réka, s csüggedten néz a semmibe. A világosító sárgás fényű reflektorral mászkál a színpad mellett, Peer jobboldalt egy karosszékben, Márkos a színpad bal oldalán, Szász pedig a magasított színpad szélén foglal helyet. Az előadás egymástól elkülöníthető, különböző művészeti formákat használó fragmentumokból áll. Peer Krisztián stand-up comedy szerű anekdotázásba kezd egy emésztőgödör megépítéséről és az értelmiségi bűntudatról. Sztoriját táncjelenet követi, Szabó Réka és Szász Dániel akaratuktól megfosztott, végtelenségig kimerült marionettbábukként mozognak. A szövegüket több részben olvassák fel, miközben egymást váltják a „vallomásértékű mozdulatsorok”.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.