Koncert

Tökéletes ajándék

Napalm Death

Kritika

Az egyik legérdekesebb, és biztosan soha meg nem válaszolható kérdés a zenében, hogy többnek kell-e lennie önmagánál.

A szórakoztatóipar ugyanis olyan, hogy világnézeteket is képes piacosítani, így inflálva azokat. Ilyen volt, ahogy a Rage Against the Machine az 1990-es évek elején a kapitalizmus minden előnyét kihasználva hirdette nagy kiadók segítségével az antikapitalizmust, ugyanennek a másik oldala viszont az, amikor a jellegtelenségből jellegzetességet csináló Taylor Swift párkapcsolati drámái közüggyé válnak. Elvileg mindkettő kikapcsolódás és habkönnyű szórakozás, aztán valahogy az egyik mégis valamiféle lázadozásnak tűnik, a másik meg csak táncnak és tapsolásnak.

Mindez persze a produkciótól is függ, bár ha azt vesszük, hogy egy félreértés miatt Britney Spearsből újbaloldali ikon lett egy rövid ideig, még ez sem biztos. Viszont az biztos, hogy a Napalm Death elég egyértelműen gondol valamit a világról. Ezt már az is bizonyítja, hogy minden koncerten eljátsszák a Nazi Punks Fuck Off című Dead Kennedys-slágert, de fontos elmondaniuk azt is, hogy mindig álljunk ki különféle kisebbségi jogok mellett.

A grindcore/death metal alapzenekarának produkcióját az teszi teljessé, hogy ezek az emberek nem csak röhögve hoznak össze olyan dallamokat, amelyek mellett minden más kemény zene zárójelbe tud kerülni, de még abból is közösséget tudnak építeni, hogy kiket zárnak ki. Ezt persze rosszabb irányból is csinálják különféle nemzetiszocialista zenekarok, de a Napalm Death üzenete mégiscsak az, hogy szeresd a zajt, ne legyél homofób, szexista, rasszista, és akkor megférünk veled egy koncerten.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.