Koncert

Tökéletes ajándék

Napalm Death

Kritika

Az egyik legérdekesebb, és biztosan soha meg nem válaszolható kérdés a zenében, hogy többnek kell-e lennie önmagánál.

A szórakoztatóipar ugyanis olyan, hogy világnézeteket is képes piacosítani, így inflálva azokat. Ilyen volt, ahogy a Rage Against the Machine az 1990-es évek elején a kapitalizmus minden előnyét kihasználva hirdette nagy kiadók segítségével az antikapitalizmust, ugyanennek a másik oldala viszont az, amikor a jellegtelenségből jellegzetességet csináló Taylor Swift párkapcsolati drámái közüggyé válnak. Elvileg mindkettő kikapcsolódás és habkönnyű szórakozás, aztán valahogy az egyik mégis valamiféle lázadozásnak tűnik, a másik meg csak táncnak és tapsolásnak.

Mindez persze a produkciótól is függ, bár ha azt vesszük, hogy egy félreértés miatt Britney Spearsből újbaloldali ikon lett egy rövid ideig, még ez sem biztos. Viszont az biztos, hogy a Napalm Death elég egyértelműen gondol valamit a világról. Ezt már az is bizonyítja, hogy minden koncerten eljátsszák a Nazi Punks Fuck Off című Dead Kennedys-slágert, de fontos elmondaniuk azt is, hogy mindig álljunk ki különféle kisebbségi jogok mellett.

A grindcore/death metal alapzenekarának produkcióját az teszi teljessé, hogy ezek az emberek nem csak röhögve hoznak össze olyan dallamokat, amelyek mellett minden más kemény zene zárójelbe tud kerülni, de még abból is közösséget tudnak építeni, hogy kiket zárnak ki. Ezt persze rosszabb irányból is csinálják különféle nemzetiszocialista zenekarok, de a Napalm Death üzenete mégiscsak az, hogy szeresd a zajt, ne legyél homofób, szexista, rasszista, és akkor megférünk veled egy koncerten.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."