Tévésorozat

Túl kicsi bűnök

Időbanditák

Kritika

Remélhetőleg maguk a Monty Python tagjai sem vennék zokon az összehasonlítást, miszerint néhány közeli örökösüket Új-Zélandon találjuk.

Taika Waititi (Hétköznapi vámpírok, A zászlónk halált jelent) és Jemanie Clement (Slágermájerek, Hétköznapi vámpírok) sajátos gátlástalansággal viszik tovább az abszurd humor legjobb hagyományait, ráadásul még a történelemhez is van affinitásuk. Leg­újabb közös projektjükhöz a szokásosnál is mélyebben kell kapcsolódniuk belső Monty Pythonjukhoz, hiszen Terry Gilliam 1981-es Időbanditák című fantasyjét dolgozzák újra. A film Gilliam életművében sem a legemlékezetesebb, de idővel kiérlelte a maga rajongótáborát. Bár főleg gyerekközönségnek készült, a bizarr humorban, a barokkos, kézműves jellegű effektekben és a sötétebb tónusban a felnőttek is örömüket lelhették. Waititi, Clement és Iain Morris megtartják az eredeti erényeit, eleinte talán túlságosan is ragaszkodnak a hűséges adaptációhoz, így a saját hangjuk sokáig rejtve marad.

A tizenegy éves Kevin (Kal-El Tuck) az unalmas Bingley-ben él. Szenvedélye, a történelem tanulmányozása állandó izgalmakat tartogat számára. Furcsa hobbija azonban elszigeteli; barátai nincsenek, és a családja is értetlenül áll a megszállottsága előtt. Szürke hétköznapjai szó szerint robbanásszerűen érnek véget, amikor a gardróbjából egyenesen a hálószobájába csörtet egy csapat kincsrabló. Penelope (Lisa Kudrow) és szedett-vedett bandája egy mágikus térkép segítségével térben és időben kalandozik, miközben egy-két értékes dolgot is magukkal visznek. Gondtalan törvényen kívüli életüket azonban két nagyobb erő is fenyegeti: a térkép eredeti tulajdonosa, a Legfelsőbb Lény (Taika Waititi) és annak sötét ősellensége (Jemaine Clement) is szeretné megkaparintani a dokumentumot.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.