Film

Visszatekert szalag

Michael Bay: Rohammentő

Kritika

Michael Bay a filmrendezők Henry Fordja, aki nézőinek minden igényét ki tudja elégíteni, ha azt az egyet kérik tőle, amit előállítani képes. A pénz nem akadály, akár ez is lehetne a filmjeinek alcíme, hiszen castingra, sport­autókra, lenyűgöző helyszínekre sosem sajnálja a büdzsét, a legtöbbet persze ezek felrobbantására költ.

De igyekszik mindig nyomós indokkal alátámasztani a látványos pusztítást: a drog ellen, a hazáért vagy a családért. Csakhogy nobilis célkitűzéseit távolról sem nobilis hősökre bízza. Protagonistáit rendre megkísérti a sötét oldal, de úgy 2–2,5 órányi vérontás után mind ráébred, hogy hová is tartozik igazán.

Will (Yahya Abdul-Mateen II) feleségének rákja van, de a családnak nincs pénze kifizetni a műtét költségeit, még úgy sem, hogy a férfi épp a seregből tér vissza, s joggal várhatná, hogy biztosítása fedezze az életmentő beavatkozást. Segítségért jobb híján fogadott testvéréhez (Jake Gyllenhaal) fordul, és a következő pillanatban már egy bankrablás után menekül a rendőrök elől. A rablás náluk családi hagyomány, munkájukat azonban nehezíti, hogy a meneküléshez lopott mentő hátuljában egy meglőtt rendőr és az őt ápoló mentős (Eiza González) utazik. Bár idővel Los Angeles minden földi és légi egysége rájuk vadászik, az autó nem állhat meg…

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.