Netanjahu: Izrael mindenképpen megtartja a katonai ellenőrzést a palesztin területek felett

Külpol

 Ez természetesen magába foglalja Ciszjordániát és a Gázai övezetet is.

Izrael mindenképpen megtartja az átfogó katonai ellenőrzést a palesztin területek felett, még akkor is, ha megállapodás születne a kétállami megoldásról

– jelentette ki hétfő esti videóüzenetében Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök.

"Minden esetben, tartós megoldás, vagy annak hiányában, Izrael meg fogja tartani a teljes biztonsági ellenőrzést a Jordán-folyótól nyugatra eső területeken" – hangsúlyozta az izraeli kormányfő. Kiemelte, hogy

ez természetesen magába foglalja Ciszjordániát és a Gázai övezetet is.

"Mindenki tudja, hogy én voltam az, aki évtizedek óta akadályozta a palesztin állam megteremtését, amely létünket fenyegetné" – hangsúlyozta Netanjahu.

Izrael legfontosabb szövetségese, az Amerikai Egyesült Államok egyre inkább szorgalmazza a kétállami megoldást, vagyis azt, hogy Izrael mellett alakuljon egy palesztin állam. Ez utóbbi elképzelések szerint az 1967 óta megszállt területeken jönne létre Ciszjordánia, a Gázai övezet és Kelet-Jeruzsálem területén.

Az izraeli kormány vasárnapi ülésén egyhangúlag elutasította a palesztin állam egyoldalú nemzetközi elismerését. Netanjahu hétfőn arról beszélt, hogy a határozatot most beterjeszti az izraeli parlamentben, a kneszetben. Mint mondta, palesztin állam csakis Izrael és a palesztinok közötti "közvetlen tárgyalások révén" jöhet létre.

Mindeközben Magyarország kivételével az Európai Unió valamennyi országa közösen fogalmazott meg egy felszólítást Izraelnek címezve, hogy ne indítsák meg tervezett támadásukat Rafah ellen. Ezzel Magyarország a többi tagállam kérésének ellenére nem volt hajlandó támogatni a felhívást, és egymaga kisiklatta az EU azon terveit, hogy kollektív szankciókat szabjon ki az erőszakos izraeli telepesekre, amelyeket először decemberben terjesztettek elő, miután Ciszjordániában újabb támadások érték a palesztinokat – írja az Euronews.

Így az EU-ban szokatlan módon a 27 tagállamból 26 elszigetelte Magyarországot, és saját nyilatkozatot adott ki, amelyben "azonnali humanitárius szünetre szólítottak fel, amely fenntartható tűzszünethez vezethet” az ostromlott Gázai övezetben, ahol a háború kezdete óta becslések szerint mintegy 29 ezer palesztin vesztette életét.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.