Máris megrongálták az elpusztított ukrán épületekről szóló kiállítást Budapesten

  • narancs.hu
  • 2022. november 24.

Kultúra

A szervező nem érti, kinek juthat eszébe ez a vandalizmus.

Egy hét sem telt el a Képeslapok Ukrajnából nevű kiállítás megnyitója óta, ismeretlen személyek máris kárt tettek több tablóban. A Klauzál tér Dob utcai oldalán megtekinthető tárlat bevezető információs tábláját teljesen letépték, valamint az orosz invázió egyik legtragikusabb szimbólumává vált Mariupol városát bemutató tablót jelentősen megrongálták.

„Nehéz elképzelni, hogy a lerombolt ukrán emlékművek látványa miért inspirálta a szóban forgó járókelőt további pusztításra. Szeretnénk azt hinni, hogy ez a rombolás egyszeri tett, egy olyan emberé, aki éppen nehéz időszakon megy keresztül az életében. Osztozunk vele abban a kívánságban, hogy a világ helyzete mielőbb rendeződjön, és hogy az orosz agresszor vonuljon ki Ukrajna területéről" – nyilatkozott a helyzetről Adéla Gálová, a budapesti kiállítást kezdeményező Cseh Centrum igazgatója.

 
A Képeslapok Ukrajnából kiállítás a Klauzál téren
Fotó: Kiss-Kohut Andrea/Cseh Centrum
 

Az Ukrajna elleni átfogó invázió kezdetétől országszerte több mint 500 történelmi, építészeti, régészeti, oktatási, vallási és kulturális helyszínt pusztítottak el vagy rongáltak meg az orosz csapatok. Ezeket mutatja meg a kiállítás, amely november 17-én nyílt, és december 20-ig ingyenesen látogatható.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.