Molnár Áron: a noÁr soha nem pályázott állami pénzre

  • narancs.hu
  • 2022. június 29.

Kultúra

Jogi lépéseket terveznek Hoppál Péter kulturális államtitkár ellen.

"A noÁr soha nem pályázott állami támogatásra. Soha nem kapott állami pénzt" - közölte Molnár Áron színész, a noÁr mozgalom alapítója Facebook-oldalán.

Molnár Hoppál Péter kulturáért felelős államtitkár kijelentésére reagált, aki a Pestisráciok videójában arról beszélt, hogy „olyan biztos nem lesz, hogy destruktív, utcai anarchistákat támogató okiratot aláírnék. Merthogy noÁrt az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatta jelentős milliókkal és nagyobb összegekkel.”

Molnár Áron azt mondja, az államtitkár hamis kijelentése miatt jogi lépéseket tesznek.

Egy gyors internetes keresés után arra jutottunk, hogy Hoppál valószínűleg a Kontra májusi Facebook-posztjára utalt vissza, ahol azt írták, Molnár Áron részt vett a new york-i Hungary Live művészeti fesztiválon, amit az Emmi és az NKA támogatott. 

Tehát nem Molnár Áron vagy a noÁr kapott állami pénzt, hanem egy fesztivál, aminek egy beszélgetésére Molnárt is meghívták előadóként.

Az idei Hungary Live fesztivált egyébként 2,5 millió forinttal támogatta az NKA Kulturális Fesztiválok Kollégiuma, illetve 9 milliót kaptak Kásler Miklós miniszteri keretéből is. 

  

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.