Miután az OMSZ azzal támadta a fővárost, hogy a védett kerékpársávok akadályozzák a mentők haladását, Balogh Samu centivel mérte meg, beférnek-e a betegszállítók a műanyag pollerek mögé. Ezután a BKK szólalt meg a védett biciklisávokat kifogásolva, azt állítja, hogy azok a reptéri buszok közlekedését akadályozzák.
Balogh Samu Facebook-bejegyzése szerint a 100E reptéri expresszbusz eddig azért haladhatott a buszsávban, mert a metrópótló buszok miatt ezt a sávot megnyitották. „A metrópótlás végével azonban a buszsávok megszűntek, és az ország legforgalmasabb vasútvonala, az M3-as metró felett érdemben fel sem merült, hogy megmaradjon a buszsáv egy repülőtéri exkluzív járat kedvéért.” A kabinetfőnök szerint „a BKK statisztikái szerint már most közel másfélszer annyian bicikliznek az Üllői út érintett szakaszán, mint korábban. Ráadásul a viszonyítási alap idején busz-kerékpársávok voltak az Üllői úton. Tehát ez a jelentős emelkedés kifejezetten a fizikai védelemnek, a pollersornak köszönhető. Ezzel párhuzamosan minimálisra csökkent a járdán biciklizők száma, ami kifejezetten jó a gyalogosoknak is.”
Azt is kiemelte, hogy a BKK munkatársai annak érdekében, hogy a reptérről érkezők ne szenvedjenek jelentős hátrányt alternatív útvonalat dolgoztak ki. A Baross utcai buszsáv használatával a buszok kikerülik az érintett szakaszt, miközben megállót nem kell kihagyniuk. A BKK számai szerint ezzel jó esetben csupán 2 perccel növekszik a menetidő a normális úthoz képest, ami 34/36 perc esetében nem olyan jelentős különbség.
Balog Samu azt írja: „Egyébként is szép értékválasztási kérdés, hogy a jellemzően turisták által használt extradíjas szolgáltatást, vagy a belváros felé biciklit választók biztonságát helyezzük magasabbra. De szerencsére a BKK szakemberei olyan megoldást találtak, amivel torlódások esetén is jóllakik a kecske, de a káposzta is megmarad.”
Balogh Samu korábban külföldi példákra hivatkozva igazolta a védett kerékpársávokat, amiket fideszes politikusok veszélyesnek neveztek.