Elkezdte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az elektronikus jegyrendszerhez kapcsoló jegyérvényesítők tesztelését egy buszon a fővárosban, közölte az MTI-vel a közlekedési társaság. Az új, Rigó névre keresztelt elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó járműfedélzeti érvényesítő készülékekkel az egyik alvállalkozójuk, a VT-Arriva új MAN buszát szerelték fel, ami egyelőre csak a dél-budai buszvonalakon teljesít szolgálatot, később a teljes hálózaton szállít majd utasokat.
Az eszközökkel az utasoknak egyelőre nincs teendőjük, továbbra is a megszokott módon zajlik a jegyek érvényesítése és ellenőrzése. A teszt célja, hogy a BKK üzemi környezetben szerezzen tapasztalatot a gyártó termékéről, hogy tovább tudják javítani azt a sorozatos telepítés előtt.
Nagyon nem kapkodják el a dolgot, az biztos, a Deák Ferenc téri metróállomás Sütő utcai bejáratánál ugyanis tavaly augusztusban helyeztek el beléptetőkapukat, szeptemberben pedig a 6-os, ráckevei HÉV Közvágóhíd végállomásánál szerelték fel az első kapukat. Ezeket a lassan féléve kihelyezett kapukat azonban nem használják az utasok, csupán akkor lesznek üzemképesek, ha az elektronikus jegyrendszer teljesen elindul.
|
A rendszer részeként 2500 járműre tízezernél is több új érvényesítő készülék kerül. A kapuval nem lezárható metró- és HÉV-állomásokra 530 érvényesítő készüléket telepít a BKK. Valamennyi érintett állomáson és járművön megkezdődnek az eszközök sorozatos kihelyezésének előkészítő munkálatai.
Az elektronikus jegyrendszerben a papírbérleteket és -jegyeket felváltja majd egy műanyag BKK-kártya, aminek megszemélyesített és anonim formáját is választhatják majd az utasok. A tervek szerint az elektronikus személyi igazolványhoz is lehet majd bérletet társítani, és azt használni az utazáshoz. A papíralapú jegyek az utazási kártya megfelelő elterjedéséig párhuzamosan forgalomban maradnak.
(MTI)