A Mad Max és az Akira találkozása a zombikkal – itt a hírhedt horror folytatásának előzetese!

  • Szabó Ádám
  • 2020. április 5.

Mikrofilm

A Vonat Busanba – Zombi expressz folytatásától igazi akcióorgiával tarkított zombi-apokalipszis várható. Nézze meg az igazán durva előzetest!

Mintha ezer év telt volna el, mióta az Élősködők februárban csodát téve megnyerte az Oscar-díjat, ma szinte az egész világon szünetelnek a mozik és állnak a forgatások is, ám a forgalmazók már gőzerővel készülnek a filmipar újraindulására. Az Oscar-diadal miatt egy ideig még biztos kiemelt figyelem övezi majd a nemzetközi terjesztésre szánt dél-koreai filmeket; ráadásul a vírushelyzet okán a világvége- és katasztrófafilmek is reneszánszukat élik a streamingoldalakon. A legjobbkor érkezett meg tehát a Vonat Busanba – Zombi Expressz folytatásának előzetese.

A Peninsula a Zombi Expressz világában játszódik és négy évvel az abban történtek után veszi fel a a fonalat, ám hangvételben és történetben is eltér majd elődjétől. Sang-ho Yeon rendező a folytatásoktól elvárt módon igyekszik mindent négyzetre emelni benne: az akció, az izgalom és a pusztítás is sokszorosa lesz az első részben látottaknak; sőt, az ígéretek szerint a Peninsulához képest az előd olyan lesz, mintha egy hollywoodi szuperprodukcióhoz hasonlítanánk egy apró független filmet.

Az első rész ugyanis a zombi-kór kitörésének pillanatában játszódik, míg a folytatásban Dél-Korea a világ több országához hasonlóan teljesen elesett, és egyfajta nyomornegyedként élőhalottak martalékává vált. Ide kell visszatérnie egy ex-katonának, hogy megszerezzen valami értékes dolgot, küldetése azonban nem várt nehézségekbe ütközik, hiszen zombik mellett túlélők is az útjába akadnak.

"A Vonat Busanba egy szűk tereken forgatott high-concept mozi volt, a Peninsula viszont egy sokkal szélesebb körű film" – nyilatkozta a rendező, aki szerint olyanok hatottak rá, mint az Akira, Az út, a Mad Max, valamint a Mad Max: A harag útja.

A Peninsulát minden bizonyára az elődjéhez hasonlóan Cannes-ban mutatták volna be, ám a koronavírus-járvány miatt a fesztivált végül elhalasztották. Nem tudni, mikor kerül megrendezésre, ahogy arról sincs még hír, a zombi-folytatás mikor érkezhet a mozikba – majd ha a világ kicsit kevésbé hasonlít a filmben látottakhoz, és a filmszínházakat ismét megnyitják.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.