A Star Wars-sorozat valódi hőse John Wayne unokája
806_top_story_lead.jpg
The Mandalorian

A Star Wars-sorozat valódi hőse John Wayne unokája

Mikrofilm

A The Mandaloriannal kapcsolatban mindenki Baby Yoda-ról beszél, de a főhős jellegzetes járása nem ismerős valahonnan?

A Star Wars-univerzumban az elmúlt években nem éppen úgy alakultak a dolgok, ahogy azt a Disney szerette volna - ebben a cikkben szedtük össze, miként bukdácsoltak a legújbb trilógia filmjei és hogyan érkezett megmentőként a The Mandalorian című tévésorozat.

A Disney nem tanul: a mozik után sorozatokban tolják túl a Star Warst

A filmektől már megcsömörlöttünk, következnek a tévéműsorok! A Disney 2012-ben vette meg a Lucasfilmet, azzal együtt pedig a Star Wars-franchise jogait is. Akkoriban sokan tartottak tőle, hogy következik a Miki egér mintás Darth Vader, a táncbetétekkel tarkított fénykard párbaj vagy épp az űrhajókon nagy számban felbukkanó hercegnők kora, s ezzel nem is tévedtek akkorát a károgók, Kylo Rent ugyanis a mai napig egy lapon emlegetik Arióbbivalellel, Jázminnal és Hófehérkével.

Még le sem pörgött az első évad, amikor a nagy sikerre való tekintettel bejelentették a folytatást, most pedig még ennél is gyorsabban, már a bemutató előtt döntés született a harmadik szezonról. A Disney-nél már most biztosra veszik a folytatás sikerét, minden bizonnyal jogosan: a második évad ugyanis az eddigi bejelentések szerint minden tekintetben nagyobb szám lesz elődjénél.

Kiszolgálják a fanokat

Egy rakás közkedvelt Star Wars-karakter feltűnhet benne: bemutatkozhat a rajzfilmsoroztokból ismert Ashoka Tano és Bo-Katan Kryze, valamint végre feltűnhet az óriási közönségkedvencnek számító Boba Fett is. Az pedig már csak hab a tortán, hogy Robert Rodriguez is beugrik majd a buliba rendezőként.

Habár a sorozatból valódi kultusz csak Baby Yoda körül alakult ki, a maszkok és jelmezek alatt igazi sztárok alakították a karaktereket: Pedro Pascal, Nick Nolte, Taika Waititi, Werner Herzog, vagy épp Gina Carano. Nagy részük a folytatásra is visszatér, ráadásul olyanok csatalkoznak hozzájuk, mint Rosario Dawson vagy épp Timothy Olyphant.

Apropó maszkok és jelmezek: mivel a sorozat egyik lényeges eleme, hogy a főhős soha, semmilyen körülmények között nem válik meg maszkjától, rengeteg pletyka, vicc és találgatás övezte az első évadot azzal kapcsolatban, valóban Pedro Pascalt láthatjuk-e, vagy ő csak a karakter hangját kölcsönözte.

Ki van a sisak mögött?

Mint kiderült, előfordult, hogy Pascal nemcsak jeleneteket és forgatási napokat, hanem konkrét, teljes epizódokat is kihagyott – az elsősorban színésznőként ismert Bryce Dallas Howard (A segítség, Jurassic World) által rendezett negyedik epizód munkálataiban például azért nem vett részt, mert a Lear király Broadway-adaptációját próbálta.

Hogy akkor mégis, ki alakította Mandot? Természetesen több dublőr is felöltötte az ikonikus gúnyát, Pascalt azonban legtöbbször nem más helyettesítette, mint John Wayne unokája, Brandon Wayne. Minden idők legismertebb filmes cowboyának rokona hol máshol találkozhatott volna a The Mandalorian alkotójával, Jon Favreu-val, mint a Cowboyok és Űrlények című sci-fi forgatásán.

Brendan Wayne

Brendan Wayne

Fotó: Facebook/Brendan Wayne

 

A Star Wars-sorozatot azonban annyira hétpecsétes titok övezte, hogy Wayne csak a képernyőteszten tudta meg, kinek a bőrébe is kell bújnia. Végül – Pedro Pascallal ellentétben – az első évad minden egyes epizódján dolgozott; sőt, neki kellett megtanítania Pascalnak a Mandora annyira jellemző, jellegzetes járást is.

A The Mandalorian egyébként nagyrészt western-elemekre építkezik, és maga a főhős is sok hasonlóságot mutat John Wayne klasszikus, magányos és szűkszavú westernhőseivel, így bizonyos értelemben Brandon Wayne nem tett mást, mint továbbvitte nagyapja hagyományait.

Itt megnézheti a híres pisztolyhős jellegzetes járását:

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.